Gå til innhold

Er det normalt...


Gjest Odette

Anbefalte innlegg

...å hele tiden lure på hva som er "normalt"? Hvorfor spør folk hele tiden "er det normalt å onanere så og så mye", "er det normalt å ha sex 3 ganger i uka", er jeg "unormal" som tenner på sånn og sånn osv.

Hva betyr egentlig "normal"?

Hvorfor bryr folk seg om hva som er "normalt" eller hva andre folk gjør? Dette gjelder både kjærlighetsforhold og i livet generelt.

Hvorfor kan man ikke bare gjøre det man selv mener er riktig? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det man selv liker, så lenge det ikke skader noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er helt normalt.

Mange føler seg ensomme eller usikre, og trenger en bekreftelse på at andre har det slik som dem. Om bare en annen person kan sete seg inn i sin situasjon, kan dette være nok til å føle seg normal. Kanskje hjelper dette også på selvtillitten, slik at vedkommende ikke lenger føler seg så ensom og annerledes.

Men det er også normalt å ikke ville være normal. Dette kan komme av at en allerede har et godt selvbilde og god seltillitt, og derfor er trygg på seg selv.

Noen ønsker å finne ut hva som er normalt, som i gjennomsnittlig, for å føle seg unormal. Å få en bekreftelse på at de har unormalt mye sex for eksempel. I dagens samfunn vil alle finne seg selv og sin greie, og det som gjør at de skiller seg ut fra massen og er unike.

Men uansett tror jeg du kan ta det med ro, du er nok helt normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer av flere årsaker.

Unge mennesker, spesielt jenter er ofte usikre og lurer på hva som er normalt. Dette fordi de ofte ikke er komfortable med mye av det som "kreves" av dem. De lurer derfor på om de må godta dette da det er "normalt" eller om de kan nekte fordi det er "unormalt".

De burde nok heller fulgt sitt eget hjerte.

Det gjelder jo også andre veien, mange lurer på om den andre kan nekte visse ting, er det normalt menes det at de ikke kan nekte, er det derimot unormalt kan de nekte.

En mann som kun har sex 1 gang i måneden ønsker en bekreftelse på at dette er unormalt (om det nå er det?!) for å kunne gå tilbake til sin kvinne og kreve mer sex. Og for å fortelle henne at hun ER unormal, selv om dette egentlig er en subjektiv vurdering.

En kvinne som blir forsøkt tvunget til analsex/wetsex e.l. ønsker en bekreftelse på at dette er unormalt slik at hun med god samvittighet kan nekte (og også slik at han ikke skal tro hun er sær og dumpe henne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer av flere årsaker.

Unge mennesker, spesielt jenter er ofte usikre og lurer på hva som er normalt. Dette fordi de ofte ikke er komfortable med mye av det som "kreves" av dem. De lurer derfor på om de må godta dette da det er "normalt" eller om de kan nekte fordi det er "unormalt".

De burde nok heller fulgt sitt eget hjerte.

Det gjelder jo også andre veien, mange lurer på om den andre kan nekte visse ting, er det normalt menes det at de ikke kan nekte, er det derimot unormalt kan de nekte.

En mann som kun har sex 1 gang i måneden ønsker en bekreftelse på at dette er unormalt (om det nå er det?!) for å kunne gå tilbake til sin kvinne og kreve mer sex. Og for å fortelle henne at hun ER unormal, selv om dette egentlig er en subjektiv vurdering.

En kvinne som blir forsøkt tvunget til analsex/wetsex e.l. ønsker en bekreftelse på at dette er unormalt slik at hun med god samvittighet kan nekte (og også slik at han ikke skal tro hun er sær og dumpe henne).

Unge jenter er ikke mer usikre en unge gutter. Hvor mange ganger har du sett innlegg her fra unge/voksne gutter som spør "Hvor lang skal tissen være i stående stilling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge jenter er ikke mer usikre en unge gutter. Hvor mange ganger har du sett innlegg her fra unge/voksne gutter som spør "Hvor lang skal tissen være i stående stilling"

Jeg prøvde jo å få fram at unge mennesker (men også eldre) er usikre og ønsker bekreftelser.

Men jeg tror nok unge jenter oftere enn unge gutter søker slike bekreftelser.

Men er du enig i prinsippet jeg legger fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor kan man ikke bare gjøre det man selv mener er riktig? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det man selv liker, så lenge det ikke skader noen?"

Er det noen som har nektet deg eller andre å gjøre det? Jeg regner med at du/dere/andre ikke har tilskuere tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slankenstein jr.

Unge jenter er ikke mer usikre en unge gutter. Hvor mange ganger har du sett innlegg her fra unge/voksne gutter som spør "Hvor lang skal tissen være i stående stilling"

Tissen i stående stilling? Den skal være mellom 33 og 39 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor kan man ikke bare gjøre det man selv mener er riktig? Hvorfor kan man ikke bare gjøre det man selv liker, så lenge det ikke skader noen?"

Er det noen som har nektet deg eller andre å gjøre det? Jeg regner med at du/dere/andre ikke har tilskuere tilstede.

Nei, det er selvsagt ingen som har nektet meg eller andre å gjøre det vi har lyst til.

Men det ser ut til at folk nekter seg selv å gjøre ting før de har fått bekreftet at det er "normalt" å gjøre det, eller de vil vite at det er "normalt" å ikke gjøre en ting, slik at de med god samvittighet kan la være å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...