Gå til innhold

Hvordan er det hos psykologen?


Gjest Mann23a980

Anbefalte innlegg

Gjest Mann23a980

Jeg skal snart ha en time hos en psykolog. Jeg har aldri vært der før så jeg lurte på om noen kunne fortelle litt om hva som skjer der og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tipper det er veldig ulikt fra psykolog til psykolog - og hvorfor du er der. Min psykolog begynte med å spørre litt om grunnen til at jeg var der (depresjon), hvor lenge det hadde vart osv. Hun spurte også hva jeg ventet å få ut av terapien. Etter dette har vi stort sett snakket ut fra hva jeg "har på hjertet" den dagen, og så spinner vi videre på det. Jeg snakekr mest, mens hun komemr med innspill og spørsmål.

Slik er det for meg - men tipper det er veldig forskjellig, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som Cilien sier, så kan det nok variere ganske mye. Jeg har vært hos flere, og alle har vel sine metoder og framgangsmåter som de synes virker best for å berolige pasienten og for å få dem til å åpne seg.

Det kan også hende at han/hun vil gå gjennom et spørreskjema med deg. Det er f.eks. spørsmål om i hvilken grad du føler deg deprimert, om du har søvnproblemer, bruker du alkohol/rusmidler mer nå enn tidligere, har du prøvd å skade deg selv osv. Utifra slike standardskjema kan man lettere stille diagnose på pasienten.

Det går nok bra skal du se. Bare husk å komme med et åpent sinn, og prøv å være så ærlig som mulig.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...