Gå til innhold

NHD/Andre kan anafranil hjelpe mot kronisk depresjon


susi33

Anbefalte innlegg

hei

jeg gikk uten antideprissiva i 2 uker og ble bara mer og mer deprimert. jeg pleier å kutte meg opp for å avreagere,men jeg kutter meg bare opp der som ingen andre kan se det, så jeg gjør det ikke for å få oppmerksomhet.men denne gangen gikk jeg litt for langt, jeg kuttet meg opp så dypt at jeg måtte på legevakta

å sy, men det var ikke et selvmordforsøk,men det er bare sånn jeg gjør når den psykiske smerten blir for stor, det er bedre å kjenne

fysisk smerte, det takler jeg bedre. nå er jeg totalt nedkjørt, men jeg fikk heldigvis snakket med en psykiater på telefon og vi ble enig om å prøve anafranil,det er noe jeg aldri har prøvd før.

tablettene jeg fikk er på 25mg pr stykk og jeg skal ta 2 tabletter 3 ganger daglig, er det en normal dosering?

når jeg er så langt nede som jeg er nå, tar det da mye lenger tid enn normalt førjeg vil merke noen effekt?

Har du noen erfaring med at anafranil kan hjelpe på kronisk depresjon og for de

som har problemer med å få medisiner til å virke?

håper du kan svare på det her, for nå er jeg ganske desperat og jeg er så utrolig sliten.

jeg vil gjerne høre fra andre som går på anafranil vilken erfaring de har med den medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anafranil er blant de aller beste antidepressiva som finnes. Den kan absolutt hjelpe mot kronisk depresjon.

Jo lengre nede en er, jo lengre tid tar det å bli "frisk". Likevel vil du kunne håpe på begynnende effekt etter ca 2 uker.

Siden du kutter deg på armene, er det nok ikke "bare" depresjon du sliter med. Derfor er det spesielt viktig at du i tillegg til medisiner også får psykoterapeutisk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anafranil er blant de aller beste antidepressiva som finnes. Den kan absolutt hjelpe mot kronisk depresjon.

Jo lengre nede en er, jo lengre tid tar det å bli "frisk". Likevel vil du kunne håpe på begynnende effekt etter ca 2 uker.

Siden du kutter deg på armene, er det nok ikke "bare" depresjon du sliter med. Derfor er det spesielt viktig at du i tillegg til medisiner også får psykoterapeutisk hjelp.

Jeg vil bare takke for svaret.jeg går til en psykriatisk sykepleier en gang i uken, men akkurat denne uken har hun fri, og det er ganske tøfft og jeg er jo glad for atjeg har begynt på nye medisiner, men jeg tenker fremdeles på å kutte meg opp,jeg føler meg snytt fordi de sydde de andre kuttene så kjenner jeg ikke noe fysisk smerte, det gjør så vondt inni meg at det eneste jeg tenker på er å kutte meg, jeg føler meg helt desperat, jeg bor sammen med søstra mi men jeg kan ikke snakke med henne om det for hun er nok bekymret fra før og hun sliter selv med psykiske problemer.jeg er så fristet til å rive av bandasjen og fjerne stingene selv bare for å kjenne smerte, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg er sånn,jeg føler meg bare helt desperat etter å skade meg selv, jeg har jo vært selvskader i mange år, men nå syns jeg det er ganske ille, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjør lenger, hadde jeg hatt noe å kutte meg meg nå så hadde jeg nok gjort det nå i natt, men jeg fjernet det jeg brukte for at søstra mi skal føle seg trygg. jeg føler at jeg holder på å miste kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anafranil er blant de aller beste antidepressiva som finnes. Den kan absolutt hjelpe mot kronisk depresjon.

Jo lengre nede en er, jo lengre tid tar det å bli "frisk". Likevel vil du kunne håpe på begynnende effekt etter ca 2 uker.

Siden du kutter deg på armene, er det nok ikke "bare" depresjon du sliter med. Derfor er det spesielt viktig at du i tillegg til medisiner også får psykoterapeutisk hjelp.

Hei.

Kan ikke svare m.h.t. til hvordan Anafranil virker på depresjon for ditt vedkommende, men den virker svært godt på "kronisk" angst som er min lidelse. Ble kvitt angsten i løpet av 1. uke. Sies at Anafranil skal være en av de beste medisiner selv om den er "gammel". Ihvertfall tror jeg den er mest utprøvd i forhold til de nye medisiner som er på markedet.

Håper dette går bra for deg. Ønsker deg lykke til!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anafranil er blant de aller beste antidepressiva som finnes. Den kan absolutt hjelpe mot kronisk depresjon.

Jo lengre nede en er, jo lengre tid tar det å bli "frisk". Likevel vil du kunne håpe på begynnende effekt etter ca 2 uker.

Siden du kutter deg på armene, er det nok ikke "bare" depresjon du sliter med. Derfor er det spesielt viktig at du i tillegg til medisiner også får psykoterapeutisk hjelp.

Hei.

Kan ikke svare m.h.t. til hvordan Anafranil virker på depresjon for ditt vedkommende, men den virker svært godt på "kronisk" angst som er min lidelse. Ble kvitt angsten i løpet av 1. uke. Sies at Anafranil skal være en av de beste medisiner selv om den er "gammel". Ihvertfall tror jeg den er mest utprøvd i forhold til de nye medisiner som er på markedet.

Håper dette går bra for deg. Ønsker deg lykke til!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan ikke svare m.h.t. til hvordan Anafranil virker på depresjon for ditt vedkommende, men den virker svært godt på "kronisk" angst som er min lidelse. Ble kvitt angsten i løpet av 1. uke. Sies at Anafranil skal være en av de beste medisiner selv om den er "gammel". Ihvertfall tror jeg den er mest utprøvd i forhold til de nye medisiner som er på markedet.

Håper dette går bra for deg. Ønsker deg lykke til!!

Mvh

tusen takkfor svaret petriks, jeg lider og av angst så det hadde vært deilig om det hadde hjulpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takkfor svaret petriks, jeg lider og av angst så det hadde vært deilig om det hadde hjulpt

Hei igjen.

Skjønner at du har det veldig vondt, håper (-og tror) at Anafranil vil hjelpe deg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...