Gå til innhold

Fornemmelse for Ford


Altman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

FORD står for meg som noe traust og utrendy. Men det er jo en dritt bare bilen funker!

Jeg likte Sierra'en, og Ka noen år senere. Men de har vel noen skikkelige råtasser hvis du skal ooooooooooop i pris, men familiebilene er kjedelige.

Akkurat som Toyota. Men Toyota er bankers driftsmessig. Er du ikke interessert i bil på annen måte enn som transportmiddel, så ville jeg foreslått Toyota!

Mercedes er skikkelig kjedelig det også. Fy og æsj! Tenker overlegne mannfolk (av kategori gammel gris) og irriterende overklassefruer med bleket hår......

BMW har jo blitt en ungdomsbil nesten. DEN liker jeg. Selv om de har blitt mer lik andre den også. Hvis du ser etter, så er snart hver femte bil du møter langs veien BMW. Bare følg med, utrolig vanlig bil etterhvert. Den nye folkevogna?

Peugeot har mange linjelekre biler. Ypperlig bybil de minste. Kunne tenkt meg en slik faktisk.

Jeg følger ikke så mye med på bil mer. Selv så ønsker jeg meg en Porche av de gode gamle. Nydelig, får gåsehud!!

Den bilen jeg er mest glad i er min egen snart tjue år gamle BMW 325i. Trofast sliter med futt og sjarm. Skal begrave den selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var skuffende. Hvilken Ford-modell er det i det hele tatt mulig å nære varme følelser overfor?

Jeg skjønner skuffelsen, men jeg kunne ikke la sjansen til å bruke et så åpenbart ordspill gå i fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner skuffelsen, men jeg kunne ikke la sjansen til å bruke et så åpenbart ordspill gå i fra meg

Ordspillet var morsomt nok det, men ofte har slike ordspill et snev av substans i seg. Jeg konkluderte derfor (feilaktig, viser det seg) med at du var i markedet etter Ford.

Jeg er glad for å få dette avkreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordspillet var morsomt nok det, men ofte har slike ordspill et snev av substans i seg. Jeg konkluderte derfor (feilaktig, viser det seg) med at du var i markedet etter Ford.

Jeg er glad for å få dette avkreftet.

Jeg er forsåvidt i markedet, men Ford er utelukket. Hva vil du anbefale i prisklassen 100 +/-? Personlig liker jeg Peugeot, til tross for at jeg nå kjører et gammelt krapyl av en Peugeot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt i markedet, men Ford er utelukket. Hva vil du anbefale i prisklassen 100 +/-? Personlig liker jeg Peugeot, til tross for at jeg nå kjører et gammelt krapyl av en Peugeot

Veeel...det er ikke for å være uforskammet, men jeg har lite kunnskap om markedet i det prissegmentet.

Det er vel enklest å finne vogner med lite rust og få feil vil jeg tro, og så finne et ex. til riktig pris. Faren er selvsagt at du ender opp med en riskoker, men til den prisen må man tenke fornuftig.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg gått for en noe større, ukarant bil med svææært prisfall. Du får mye bra til små penger. Store biler som selger lite finnes det flust av. Du kjenner sikkert til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fremdeles med fornemmelsen av at det er noen skikkelige rustkasser, selv om det kanskje har blitt bedre de siste år.

Ford fremstår fremdeles for meg som det tyske merke med lavest kvalitet.

Hadde mange ford'er i mine yngre år, og da er dårlige erfaringer noe som henger i lenge. Selv hadde jeg valgt Audi - og heller kjøpt en litt eldre bil. Blir likevel mindre trøbbel ut av det etter egne erfaringer.

Men smaken er som baken :-) Og andre har sikkert andre erfaringer enn hva jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forsåvidt i markedet, men Ford er utelukket. Hva vil du anbefale i prisklassen 100 +/-? Personlig liker jeg Peugeot, til tross for at jeg nå kjører et gammelt krapyl av en Peugeot

Styr unna Peugeot!!

Reparasjoner for mange titusener i løpet av et år, og det på en 5 år gammel bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fremdeles med fornemmelsen av at det er noen skikkelige rustkasser, selv om det kanskje har blitt bedre de siste år.

Ford fremstår fremdeles for meg som det tyske merke med lavest kvalitet.

Hadde mange ford'er i mine yngre år, og da er dårlige erfaringer noe som henger i lenge. Selv hadde jeg valgt Audi - og heller kjøpt en litt eldre bil. Blir likevel mindre trøbbel ut av det etter egne erfaringer.

Men smaken er som baken :-) Og andre har sikkert andre erfaringer enn hva jeg har.

Jeg tror definitivt det blir Audi, ja. Jeg har hatt lyst på en i en årrekke. Når det gjelder Ford, så var bare hele greia et ordspill :)

Jeg liker forresten Peugeot også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror definitivt det blir Audi, ja. Jeg har hatt lyst på en i en årrekke. Når det gjelder Ford, så var bare hele greia et ordspill :)

Jeg liker forresten Peugeot også...

Jeg har en kamerat som kjøpe seg en Audi 100 2,3 1988 modell for ett år siden.

Den har gått ca 130.000 km. Han betalte 25.000,- for den, og den har vært fullstendig problemfri til nå.

Gikk rett igjennom EU kontrollen, finnes ikke rust og virker fremdeles helt "tight" og fin. God komfort og masse plass.

Vil sikkert gå tilnærmet problemfritt i flere år til.

Har du 100.000,- så kan du finne noen gode biler til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som kjøpe seg en Audi 100 2,3 1988 modell for ett år siden.

Den har gått ca 130.000 km. Han betalte 25.000,- for den, og den har vært fullstendig problemfri til nå.

Gikk rett igjennom EU kontrollen, finnes ikke rust og virker fremdeles helt "tight" og fin. God komfort og masse plass.

Vil sikkert gå tilnærmet problemfritt i flere år til.

Har du 100.000,- så kan du finne noen gode biler til den prisen.

Du vet det er på tide å bytte bil når du skjemmes av den kjerra du kommer kjørende i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er på tide å bytte bil når du skjemmes av den kjerra du kommer kjørende i :)

Så lenge kjerra går, så har det jo ingen bråhast:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...