Gå til innhold

80% fødselspermisjon + 20% jobb


Gjest går det an?

Anbefalte innlegg

Gjest går det an?

Jeg skal ut i fødselspermisjon, og har tenkt å velge 52 uker med 80% lønn.

Arbeidsforholdet mitt er opphørt.

Er det noe i veien for at jeg finner meg en jobb ved siden av som tilsvarer ca. 20% stilling?

Jeg vil vel ikke få noen reduksjon i fødselspengene da, vel?

Det er mulig vi satser på å få "to tette" barn, hvordan stiller det seg med hensyn til evt. fødselspenger + deltidsjobb som opptjeningsgrunnlag?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du bestemmer deg for 52 uker med 80% lønn, så går det ikke an å arbeide uten at fødselspengene blir redusert. Men du kan velge tidskonto, eller delvis permisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi jeg har lagt inn et innlegg om det samme, så ikke at du hadde det med det samme :o(

Edel foreslår tidskonto, da må du jobbe minst 50% av full stilling, så jeg går ut i fra om at det er uaktuelt for dere også.

Jeg snakket med trygdekontoret mitt, og der sa de at pappaen kunne strekke sin permisjon over uker ved at han tok 1 dag for uken og at jeg var ute i jobb da. Forstod det slik at jeg ikke ville bli trekt for fødselspenger. Jeg lurte bare på om fødselsperioden min ville bli tilsvarende forlenget?

Håper vi blir noe klokere av svarene vi får *s*

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

HEi jeg har lagt inn et innlegg om det samme, så ikke at du hadde det med det samme :o(

Edel foreslår tidskonto, da må du jobbe minst 50% av full stilling, så jeg går ut i fra om at det er uaktuelt for dere også.

Jeg snakket med trygdekontoret mitt, og der sa de at pappaen kunne strekke sin permisjon over uker ved at han tok 1 dag for uken og at jeg var ute i jobb da. Forstod det slik at jeg ikke ville bli trekt for fødselspenger. Jeg lurte bare på om fødselsperioden min ville bli tilsvarende forlenget?

Håper vi blir noe klokere av svarene vi får *s*

Vennlig hilsen

Den eneste måten å strekke fødselspengene på, er tidskonto.

80% har dere jo valgt for å få 52 uker istedet for 42 uker, så du kan ikke jobbe uten at fødselspengene blir enda mer redusert.

Dersom far er hjemme den dagen du jobber, kan han ta det som fedrekvote, slik SS skriver. Da får han 80% fødselspenger den dagen han er hjemme og du får 80% fødselspenger de fire andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...