Gå til innhold

Er vi gravide?


Gjest Usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Jeg og kjæresten min hadde ubeskyttet sex i dag og jeg kom ved uhell til å sprute litt sæd inn i hun. Dette skjedde sent kveld til 09.12.

Hun fyller snart 16 år og er normalt moden for alderen.

Hun ventet på mensen i disse dager, men den er uregelmessig foreløpig! Hva kan vi gjøre?

Går det ann å kjøpe en graviditets test på apoteket? Er disse testene pålitlige?

Er disse testene dyre?? Må vi ha noen form for resept??

Hvordan kan man få tak i angrepille? Er dette dyrt?

Håper du svarer fort slik at vi kan få gjordt noe med dette i morgen.

-Bekymret gutt 18...

( du vet sikkert vi gutter vet ingenting om dette- jeg vet ikke engang om du er den jeg bør skrive til... men jeg sette r pris på om du kunne hjelpe oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt en graviditets test på apotek uten resept. De er veldig pålitelige, husker ikke med hvor mange prosent. Jeg annbefaler dere å kjøpe en 2 pakkning Clear Blue. Les bruksannvisningen NØYE og spør på apoteket hvis det er noe dere lurer på. Jeg er ikke sikker på hvor lenge etter samleie testen kan vise om man er gravid eller ikke. Det er så lenge siden jeg brukte Clear Blue. Den koster rundt 100,- syns jeg å huske.

Angrepillen er reseptfri nå, så den får du på apoteket. Pris aner jeg ikke, men jeg tror ikke det er så dyrt.

Håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig fint du har omsorg for din venninne og soeker hjelp fortest mulig.

Hvis hun bare har faa dager til mensen skal komme, saa er det minimal risiko for graviditet.

Dere kan kjoepe angrepille Novo-Levo uten resept. Den skal taes innen 72 timer etter samleiet, stoerste effekt foer 24 timer. Jeg har ikke prisen her. 100 kroner er et gjett.

Man kan foerst teste for graviditet naar mensen er ventet eller man har gaatt noen dager "over tiden". Testene kjoepes uten resept og koster ca 70 kroner. De er til aa stole paa om man ikke tar dem for tidlig (foer ventet menstruasjon).

Du og din venninnen boer diskutere sikker prevensjon, f.eks. p-pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...