Gå til innhold

Angrer på fortiden


Gjest fortiden

Anbefalte innlegg

Uff, jeg angrer så veldig på ting jeg har gjort i fortiden. Jeg greier liksom ikke forsone meg meg alt det dumme jeg har gjort. Det er nesten som om jeg må straffe meg selv. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ung jente-76

De fleste har gjort mye dumt i fortiden.. er det ting du har gjort mot noen, kan du kanskje snakke med de for å "gjøre opp" for deg.. ellers kan du iallefall love deg selv å ikke gjøre slike ting igjen og prøve å tenke på andre som kanskje har gjort dummere ting.. du er bare et menneske så det er lov å feile så lenge man lærer av sine feil, snakk med noen du kan være fortrolig med om dette, så slipper du også å bære på alt alene.. har du ikke noen du stoler såpass på, kan du heller skrive dagbok... husk du lever én gang og har ikke "tid" til å gå å bekymre deg hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til psykolog?

Du kan ha godt av å lære å akseptere deg selv, på godt og vondt. Alle følelser i deg har rett til eksistens, også anger, selv om det kanskje ikke er grunn til å angre. Det vil du etterhvert finne ut av iallefall. Vær glad i deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til psykolog?

Du kan ha godt av å lære å akseptere deg selv, på godt og vondt. Alle følelser i deg har rett til eksistens, også anger, selv om det kanskje ikke er grunn til å angre. Det vil du etterhvert finne ut av iallefall. Vær glad i deg selv.

Ja, jeg går til psykolog og har gjort det lenge nå. Men jeg gremmes ennå over fortiden min. Jeg er en perfeksjonist som helst vil at livet mitt skal være perfekt på alle mulige måter. Vet at dette er litt for mye forlangt. Jeg har problemer med å tilgi meg selv for mine dumsprang. Det er jammen ikke lett. Jeg bebreider meg selv hele tiden og får dermed ikke leve nå. Dette bli igjen en bebreidelse overfor meg selv fordi jeg ikke greier å legge ting bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...