Gå til innhold

Er fortid fortid?


maiken76

Anbefalte innlegg

Leste i et tidligere innlegg at mange var så opptatt av at partneren ikke hadde noe med hva de hadde gjort før de ble sammen. Da gjaldt det spesifikt tidligere forhold og sexpartnere. Jeg føler at det vi har gjort før har gjort oss til den vi er, og at det dermed er naturlig å dele fortiden med en vi skal dele livet med. Det er jo ikke dermed sagt at feil man har gjort før vil gjenta seg.. Man må jo ha vanvittig mye å skjule om man ikke kan si sånne ting til den man er glad i.. eller?

Men for dere som ikke vil vite eller ikke vil si.. gjelder det også andre ting, som om man har sittet i fengsel for eksempel.. om man har prøvd narkotika osv? Synes dere det hadde vært ok å ikke vite NOE om hva partneren hadde gjort før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe annet da enn antall sexpartnere... Mener man kan holde sexen for seg selv, annet sier man selvsagt!

Hvorfor stiller sexen seg annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isoldesmann

Hvorfor stiller sexen seg annerledes?

Sexen er ikke noe unntak. Jeg ville visst ALT om min partner.. hvis jeg skulle fått meg ei ny! Veit alt om min nåværende. Det kan være no ordentlig dritt, men helt allright hvis man er sånn noenlunde skuls. Syns ikke no om at en bedriten gutt finner seg ei jomfru - og omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel naturlig å dele nesten alt med partneren når forholdet har vart sin tid og tilliten er der.

Da har man vel ikke problemer med å fortelle om man har prøvd stoff, hatt få eller mange partnere ol.

Men det er en viss forskjell på det og å skulle måtte fortelle om eksakt antall partnere, tid man var sammen, eksakt hva man gjorde sexuelt ol.

Da er det ikke "vanlig kommunikasjon" for meg men ren sjalusi og han/hun er da inne på områder han/hun ikke har noe med.

Men det er nå bare min mening.

:)

Hilsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og... etter min mening burde man ikke prate med partneren om tidligere forhold, sexlivet der, åssen men hadde det der osv. Men man skal jo selvfølgelig svare hvis den andre parten spør om man har prøvd narkotika, sittet inne osv... Jeg likte ikke å få greie på ting om sexlivet, hva hun savnet i tidligere forhold etc, men det er vel noen som vil vite den slags også... Fortiden har skapt den vi er den dag i dag, men den kan også ødelegge det vi har, den vi er glad i og det man har sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest se fremover

Jeg har brent meg på å dele fortiden min med ny partner. Det er greit når man er nyforelsket og fullstendig klar på at man vil ha hverandre.

Når hverdagen kommer, sjalusien viser seg, kranglene blir hyppigere, det er da man angrer fordi man får slengt tilbake alt som er betrodd den andre under helt andre omstendigheter.

Da blir fortiden vridd og vrengt på og gjort til noe stygdt og ekkelt. Og den andre parten sliter med sjalusi og kverner rundt alle disse eksene som sikkert både var penere, kjekkere og definitivt hadde større penis og var bedre i senga.

Sånn er det bare. La fortiden ligge og se fremover. Det er greit at fortiden former oss, men det som betyr noe er hva vi er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stiller sexen seg annerledes?

Fordi den også inkluderer et annet menneske, og det ville ikke fallt meg inn å utlevere et annet menneskes seksualliv. Selv ikke uten navn. Og det har ikke med at jeg ikke har tillett til min nåværende samboer, men at jeg syntes de jeg har hatt før(har krav på litt respekt) og jeg håper jeg fortjener det samme. Ikke vil jeg at min samboer skal utlevere sine tidligere erobringer heller.Men å vite hvilke de har hatt et fast forhold til over tid er greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel dame

Fordi den også inkluderer et annet menneske, og det ville ikke fallt meg inn å utlevere et annet menneskes seksualliv. Selv ikke uten navn. Og det har ikke med at jeg ikke har tillett til min nåværende samboer, men at jeg syntes de jeg har hatt før(har krav på litt respekt) og jeg håper jeg fortjener det samme. Ikke vil jeg at min samboer skal utlevere sine tidligere erobringer heller.Men å vite hvilke de har hatt et fast forhold til over tid er greit å vite.

Her er jeg helt enig med deg!

Jeg rygger hvis jeg møter menn som straks begynner å fortelle om eksens alle feil og mangler. Usympatisk rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig med deg!

Jeg rygger hvis jeg møter menn som straks begynner å fortelle om eksens alle feil og mangler. Usympatisk rett og slett!

Nettopp!! Heldigvis har aldri min sambis sagt et negativt ord (han har fakitsk ikke sagt noen ting) om tidligere damer. Jeg har ville vite om de han har hatt et lengre forhold til osv. Feks. bilder han har ogsv så spør je hvem det er osv. Og DET syntes jeg er helt greit. Jeg vil heller ikke legge ut noe som helst om mine tidligere erobringer( selv om det ikke er SÅ mange)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Hvorfor stiller sexen seg annerledes?

Ville du likt å vite alle kjæresten din hadde hatt sex med?? Om det var godt eller kjedelig (og detaljer)? Nei.. da er det bedre å la det være. Ser ingen vits i å snakke om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brent meg på å dele fortiden min med ny partner. Det er greit når man er nyforelsket og fullstendig klar på at man vil ha hverandre.

Når hverdagen kommer, sjalusien viser seg, kranglene blir hyppigere, det er da man angrer fordi man får slengt tilbake alt som er betrodd den andre under helt andre omstendigheter.

Da blir fortiden vridd og vrengt på og gjort til noe stygdt og ekkelt. Og den andre parten sliter med sjalusi og kverner rundt alle disse eksene som sikkert både var penere, kjekkere og definitivt hadde større penis og var bedre i senga.

Sånn er det bare. La fortiden ligge og se fremover. Det er greit at fortiden former oss, men det som betyr noe er hva vi er i dag.

Hvis en person blir sånn av å høre om fortiden, er da denne personen egentlig noe å samle på? Like greit å finne ut hvordan personen virkelig er vel? Jeg synes ikke ne burde skjule fortiden, takler ikke partneren den, er h*n rett og slett ikke den rette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og... etter min mening burde man ikke prate med partneren om tidligere forhold, sexlivet der, åssen men hadde det der osv. Men man skal jo selvfølgelig svare hvis den andre parten spør om man har prøvd narkotika, sittet inne osv... Jeg likte ikke å få greie på ting om sexlivet, hva hun savnet i tidligere forhold etc, men det er vel noen som vil vite den slags også... Fortiden har skapt den vi er den dag i dag, men den kan også ødelegge det vi har, den vi er glad i og det man har sammen...

Detaljer og og si hvem som var best osv hører ingen steds hjemme, enig der, men å si hvor mange man har hatt sex med, hvor mange faste partnere og ONS, det synes jeg er greit, men ikke noe utover det. Det behøver vel ikke sies engang at å si at jeg savner sånn og sånn fra tidligere sex-partnere er særdeles ufølsomt og respektløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel naturlig å dele nesten alt med partneren når forholdet har vart sin tid og tilliten er der.

Da har man vel ikke problemer med å fortelle om man har prøvd stoff, hatt få eller mange partnere ol.

Men det er en viss forskjell på det og å skulle måtte fortelle om eksakt antall partnere, tid man var sammen, eksakt hva man gjorde sexuelt ol.

Da er det ikke "vanlig kommunikasjon" for meg men ren sjalusi og han/hun er da inne på områder han/hun ikke har noe med.

Men det er nå bare min mening.

:)

Hilsen...

"Men det er en viss forskjell på det og å skulle måtte fortelle om eksakt antall partnere, tid man var sammen, eksakt hva man gjorde sexuelt ol"

Antall partnere og hvor lenge man var sammen er da greit å fortelle om. Eksakt hva man gjorde sammen sexuelt er klart man ikke sier, om man ikke vet at partneren takler det, og man har et veldig åpent forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du likt å vite alle kjæresten din hadde hatt sex med?? Om det var godt eller kjedelig (og detaljer)? Nei.. da er det bedre å la det være. Ser ingen vits i å snakke om det!

"Ville du likt å vite alle kjæresten din hadde hatt sex med?? Om det var godt eller kjedelig (og detaljer)? Nei.. da er det bedre å la det være. Ser ingen vits i å snakke om det! "

Ville ALDRI vært sammen med noen som ikke kunne si til meg hvor mange han hadde hatt sex med.. Ærlighet og åpenhet er alfa og omega for meg. Hvordan sexen var vil jeg ikke vite, det blir å utlevere en annen person og er selvsagt ikke noe man gjør. Men en person som ikke kunne være såpass åpen mot meg og fortelle meg om tidligere partnere hadde ikke vært noe å samle på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den også inkluderer et annet menneske, og det ville ikke fallt meg inn å utlevere et annet menneskes seksualliv. Selv ikke uten navn. Og det har ikke med at jeg ikke har tillett til min nåværende samboer, men at jeg syntes de jeg har hatt før(har krav på litt respekt) og jeg håper jeg fortjener det samme. Ikke vil jeg at min samboer skal utlevere sine tidligere erobringer heller.Men å vite hvilke de har hatt et fast forhold til over tid er greit å vite.

Det er ikke å utlevere noen å si HVEM eller hvor mange h*n har sex med da.. Men detaljer er selvsagt ikke noe å fortlelle om, enig i det. Jeg ville heller ikke likt å høre at hun var dårlig (eller god) i senga, for det er svakehetstegn å snakke dårlig om andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

"Ville du likt å vite alle kjæresten din hadde hatt sex med?? Om det var godt eller kjedelig (og detaljer)? Nei.. da er det bedre å la det være. Ser ingen vits i å snakke om det! "

Ville ALDRI vært sammen med noen som ikke kunne si til meg hvor mange han hadde hatt sex med.. Ærlighet og åpenhet er alfa og omega for meg. Hvordan sexen var vil jeg ikke vite, det blir å utlevere en annen person og er selvsagt ikke noe man gjør. Men en person som ikke kunne være såpass åpen mot meg og fortelle meg om tidligere partnere hadde ikke vært noe å samle på..

Så om kjæresten hadde vært med 4 var det ok, eller over 50 så ville du reagert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...