Gjest arne lium Skrevet 9. desember 2000 Skrevet 9. desember 2000 Hei,jeg er en 49 årig mann i vanlig god form. Jeg fikk ved fall i ulendt terreng en kraftig belastning og vridning av kneet for 2 dager siden. Det er nå kraftig hevelse og svært ømt,spesiellt på innsiden. Vondt å trå ned ,men det går til nød. Jeg kan bevege kneet opp og ned uten særlig smerte ,men ved vridning er det svært smertefullt. Har lagt på støttebandasje, for å stabilisere.Har nå tenkt meg til legevakten for røntegn/legekonsultasjon. Er dette korsbåndskade,eller kan det være annet.Selve kneskålen virker ok. Jeg er interressert i å komme på bena fortest mulig både pga. yrke og trening i fritiden. 0 Siter
svensken Skrevet 9. desember 2000 Skrevet 9. desember 2000 Detta som du beskriver skulle jag från erfarenhet beskriva som en "uttöjning " av ledbandet. Detta är väldigt vanligt i ett flertal idrotter som inte har en "jämn" belastning. Det man brukar bli rekommenderad för att komma tillbaka på fortast möjliga tid är att " hålla igång" benet med promenader samt lätt stretching. ( Det är att rekommendera att ha någon form av stödförband i början ) Kanske det viktigase av allt är att man bör vara medveten om att försiktighet är A - O när uppbyggnaden sker. 0 Siter
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 10. desember 2000 Skrevet 10. desember 2000 Dette kan også være en meniskskade,og dette vil avklares etter undersøkelse og evt røntgen/MR bilder av kneet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.