Gå til innhold

Utslitt av Zoloft?


amnesi

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Zoloft 50 mg mot tvangstanker og har gjort det i seks uker. I den tiden har jeg lagt merke til at jeg blir fryktelig sliten etter hver trening jeg gjennomfører, faktisk så sliten at det er vanskelig å få nok energi til å gjøre noe særlig mer den dagen. Jeg fryser og er konstant småforkjølet.

Jeg er klar over at Zoloft har kraftløshet og trøtthet som vanlig bivrkning, men blir disse bivikningnen som markant som det jeg opplever? Eller er det bare den generelle fysiske formen min som er for dårlig?

For tiden trener jeg fire ganger i uka (mest vekttrening), og jeg trener ganske intensivt hver gang. Under selve treningen merker jeg ikke så mye, det er etter treningen at utmattelsen kommer.

Er dette et resultat av Zoloften, eller er det mer sannsynlig at min fysiske form er for dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde ikke noen slike bivirkninger av Zoloft, men bivirkninger kan jo være svært individuelle.

Er du sikker på at det ikke er en annen årsak, som tilfeldigvis har dukket opp samtidig med at du begynte å bruke Zoloft? Hvis du fryser og er småforkjølet er det jo nærliggende å tenke seg at du har en gjenstridig forkjølelse eller annen virusinfeksjon på gang. Da er ikke hard trening det rette.

Hvis du blir helt utslitt av hver trening, bør du jo redusere mengde og/eller intensitet i en periode og se hvordan dette slår ut. De symptomene du har kan også indikere overtrening, noe som også skulle tilsi reduksjon av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...