Gå til innhold

Fødselssymptomer?


ciliemor

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 12 dager på overtid. Jeg trodde slimproppen gikk søndag, men siden jeg fortsatt går her gravid har jeg jo begynt å lure om det virkelig var den som kom ut. Kan slimproppen gå mange dager før eventuell fødsel? Hele denne uken har jeg vært plaget med smerter i korsryggen og mye vonde kynnere. Å bøye seg gjør spesielt vondt, og fører ofte til mensmurring i underliv og korsrygg. Det siste døgnet har jeg flydd ekstra mye på toalettet, og jeg har kynnere som medfører problemer med å bevege meg. Når jeg er på do kommer det gjerne litt gult slim, men det inneholder ikke blodrester slik som på søndag. Jeg har også følt meg litt uvel denne uken. Men det er også alt, for veer har jeg ikke fått ennå (tror jeg?). Jeg synes selv det virker som noe er på gang. Kan det være slik at livmormunnen nå modnes uten at jeg opplever direkte veer? Håper det skjer noe snart, for jeg opplever forholdene som plagsomme nå. Uansett skal jeg på overtidskontroll 11/12 så da får jeg vel klarhet i om noe er i ferd med å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er ikke jordmor, men kan prøv å svare så godt jeg kan, utfra egen erfaring:

Jeg trodde også at min slimpropp hadde gått, men er vel ennå den dag i dag ikke sikker på om det var den eller bare "vanlig" slim som kom. To dager før fødselen hadde jeg littegrann diarè, og "slimet" var rosa,med noen svakt røde "tråder", ikke klart blodig.

Jeg følte ikke at noe var på gang egentlig, fikk bare "litt" vondt i ryggen tidlig om morgenen, og trodde det var bekkenløsninga som hadde forverret seg. SÅ begynte det å komme små "tak" (akkurat som om det stod et menneske foran og et bak som dyttet meg på midten..., hvis du skjønner?)

Kan legge til at jeg fødte 8 dager over tiden. Da jeg ble lagt inn hadde jeg "svake" rier med 5 minutter mellom, og limorhalsen hadde 3 cm åpning...var overraska over at det var åpning, for jeg hadde jo ikke hatt noen skikkelige veer....så åpning kan det altså bli uaansett....

Håper det er din tur snart...har du prøvd med sex? Det hender det hjelper til med å starte fødselen....(hjalp riktignok ikke på meg, men;))

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Det høres jo ut som om det er noe på gang nå. Slimproppen kan godt gå lenge før du føder, spesielt hos førstegangsfødende. Når du har mye mensmurring og vonde kynnere, så er nok det tegn på at det foregår en modning. Det er en god start. Det er ganske vanlig at en fødsel starter med at man flyr på do og har tildels diare en dag eller to i forveien. Lykke til, jeg er optimistisk på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...