Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!!


oslo55

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung mann på 27 år. Jeg har vært i norge i fem år. Jeg kommer fra et konservativt kultur.Jeg har oppdaget at jeg har lyst å ha sex med menn flere år siden men jeg prøvde å skjulle denne følelsen som ble enda sterkere. Men dessverre jeg kunne ikke lykke i det. Jeg tenkte å få hjelp av en psykiater i håp å bli en vanlig person, men jeg har ikke vært hos psykiater ennå . Jeg tenker noen ganger at det beste for meg at jeg begår selvmord. Jeg vet ikke hva jeg må gjore. Det er vanskelig for meg å akseptere meg som homosexuell. Mitt kultur og prinsip er mot det. Å være homosexuell betyr at jeg ødelegger meg selv, og min familie som jeg er veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det gjør du. Jeg har surfet litt på nettet da jeg leste om problemene dine.

Det jeg tenker er at du burde ta kontakt med antirasistisk senter (den internett-adressen har jeg ikke)eller senter mot etnisk diskriminering www.smed.no

Der kan du få informasjon om hvor du kan få hjelp. Slik jeg ser det trenger du hjelp. Og helst hjelp hos "dine egne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør du. Jeg har surfet litt på nettet da jeg leste om problemene dine.

Det jeg tenker er at du burde ta kontakt med antirasistisk senter (den internett-adressen har jeg ikke)eller senter mot etnisk diskriminering www.smed.no

Der kan du få informasjon om hvor du kan få hjelp. Slik jeg ser det trenger du hjelp. Og helst hjelp hos "dine egne".

Etter hva jeg fårstår er det mange i samme situasjon som deg.

Finnes det ikke noen organisasjon eller sentra som kan hjelpe deg å komme i kontakt med andre i samme siuasjon,noe som hjelper mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør du. Jeg har surfet litt på nettet da jeg leste om problemene dine.

Det jeg tenker er at du burde ta kontakt med antirasistisk senter (den internett-adressen har jeg ikke)eller senter mot etnisk diskriminering www.smed.no

Der kan du få informasjon om hvor du kan få hjelp. Slik jeg ser det trenger du hjelp. Og helst hjelp hos "dine egne".

Takk for at du svarte på meg, men min situasjon har ingen ting med rasisme å gjøre. Jeg vil ikke være homo. Jeg tenker på min familie og det samfunn som jeg kommer fra. Jeg er ikke norsk og kan ikke være norsk med hensyn til norske kulturen.Min kultur er imot det. Jeg vil leve fredlig med meg selv, familien min og min kultur.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte på meg, men min situasjon har ingen ting med rasisme å gjøre. Jeg vil ikke være homo. Jeg tenker på min familie og det samfunn som jeg kommer fra. Jeg er ikke norsk og kan ikke være norsk med hensyn til norske kulturen.Min kultur er imot det. Jeg vil leve fredlig med meg selv, familien min og min kultur.

Takk

Men du kan da vel ikke forandre det. Det der må du bare leve med og du kan ikke forvente at andre skal akseptere deg når du ikke gjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen Magna

Etter hva jeg fårstår er det mange i samme situasjon som deg.

Finnes det ikke noen organisasjon eller sentra som kan hjelpe deg å komme i kontakt med andre i samme siuasjon,noe som hjelper mange.

Du kan ta kontakt med en psykolog. Det er egentlig ikke deg det er noe i veien med, men kulturene vi lever i.

Det er ikke lett å være ung homofil med norske røtter heller. Det også krever at en avfinner seg med seg selv som en er.

Det jeg tenkte når jeg foreslo de organisasjonene er at det er lettere at hjelpen lykkes når det kulturelle fundamentet og verdinormene blir forstått av behandleren.

Du trenger antageligvis også¨å gå noen runder med deg selv for å godta deg selv som du er. Derfor kan du ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til psykiatrisk poliklinikk der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...