Gå til innhold

Unormalt mye utflod??


vær82

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har helt siden puberteten hatt prolemer med mye utflod. dette medfører at jeg må bruke truseinnlegg hver dag.. noe som igjen kan føre til hyppige soppinfeksjoner!

I tillegg gir det meg komplekser for å kle av meg sammen med andre, i tilfelle jeg har størknet utflod nedentil... det jeg lurer på er om ikke det finnes metoder for å bli kvitt dette problemet eller i det minste begrense mengden litt... på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Sekresjon fra skjeden er som fra andre steder i kroppen (f.eks, svette), noen produserer lite, noen mye. Vi har ikke noen spesiell mulighet for å endre på dette, men noen får mindre utflod av p-pille. Jeg synes du skal få en sjekk hos legen (hvis det ikke er gjort før) for å utelukke mikrober som kan behandles. Hvis det ikke er lukt og hvis du ikke får kløe, er det imidlertid ikke spesiell mistanke om infeksjon. Mange kvinner bruker truseinnlegg daglig, nettopp for å samle opp slik utflod, og de fleste kvinner har en liten 'flekk' får en flekk i trusen i løpet av dagen. Omkring eggløsning er utfloden spesielt rikelig.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...