Gå til innhold

jeg fåkke til å bruke tampong!hva gjør jeg galt??


Gjest tampax

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 16 år.jeg har hatt mensen i ca.1 1/2- 2 år, den er ganske regelmessig. noen jenter jeg kjenner har brukt tampong helt siden de fikk mensen for første gang. problemet mitt er at jeg ikke får til å bruke tampong, noe jeg finner SVÆRT plagsomt.(siden jeg bare går med string truser til vanlig) jeg følger bruksanvisningen hver gang, slapper av, prøver forskjellige "stillinger" men det går ikke! jeg får alltid inn halve tampongen men så sier det stopp. jeg prøver å finne "åpningen" videre men det gjør vondt uansett hvordan jeg prøver. jeg er jomfru, men det var de jentene jeg kjenner når de prøvde tampong første gang oxå! hva gjør jeg galt?det virker så kjempegreit å bruke tampong, jeg har prøvd mange ganger men det går jo ikke;( nå bruker jeg string bindet når jeg har mensen,men det blir ofte lekkasjer...Hjelp meg, har du/dere noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Prøv den minste størrelsen, sitt gjerne på do, eller stå med ene benet oppå doskålen.

Bikk tampongen litt bakover (mot ryggen din) når du dytter den inn.

Det funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hei

Prøv den minste størrelsen, sitt gjerne på do, eller stå med ene benet oppå doskålen.

Bikk tampongen litt bakover (mot ryggen din) når du dytter den inn.

Det funker for meg.

Det er mange som ikke klarer å bruke tampong før de har samleie, jeg er redd for at du hører til den gruppen. Du kan jo forsøke det råd som er gitt deg, før du gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...