Gå til innhold

Foreldre bor i nabohuset; ikke bare bare...


Gjest ikke alltid..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke alltid..

Nå sa moren min IGJEN at hun synes huset vårt ser så sjuskete ut fra veien.. Jeg har nemlig et klestørkestativ i stua nå, for at klærne skal tørke i fortere. Så nå må jeg sette det bort, men andre steder tar det så lang tid å tørke. At de alltid skal bry seg. Faren min kom på døra for kjefte for noe broren min har gjort... skulle trodd jeg var tenåring igjen. Lei/vondt i hodet. Jeg sa til moren min jeg ikke syntes hun skulle bry seg med det (om jeg tørker klær i stua en dag), og da ble hun sur. Som om de har det like ryddig alltid? Nei.. Måtte bare klage litt. De bryr seg med alt. Blander seg borti ting. Lar ikke ting ligge; kan kjefte for ting jeg gjorde for mange år siden. Hva skal jeg si? Vil ikke være uvenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke at noen frivillig velger å bosette seg så nær foreldre eller annen nær familie, med mindre man er 110% sikker på at man kan unngå innblanding seint og tidlig.

Jeg bor en times bilkjøring fra min mor, og synes det er mer enn nærme nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Jeg fatter ikke at noen frivillig velger å bosette seg så nær foreldre eller annen nær familie, med mindre man er 110% sikker på at man kan unngå innblanding seint og tidlig.

Jeg bor en times bilkjøring fra min mor, og synes det er mer enn nærme nok...

Vi flyttet hit fra et annet sted, og leier av foreldrene mine... Jeg er grundig lei, som du skjønner... Men har små barn og orker ikke flytte akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet hit fra et annet sted, og leier av foreldrene mine... Jeg er grundig lei, som du skjønner... Men har små barn og orker ikke flytte akkurat nå.

Du får be moren din passe sine egne saker da, om du skal holde ut å bo der...

Men jada, jeg VET at det er lettere sagt enn gjort å sette moren sin på plass, i alle fall må du regne med at hun blir dypt "såra og vonbroten". Tror faktisk du bare må regne med det, og prøve å ikke la det gå inn på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Du får be moren din passe sine egne saker da, om du skal holde ut å bo der...

Men jada, jeg VET at det er lettere sagt enn gjort å sette moren sin på plass, i alle fall må du regne med at hun blir dypt "såra og vonbroten". Tror faktisk du bare må regne med det, og prøve å ikke la det gå inn på deg.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du skikkelig fandenivoldsk så går du selvfølgelig på din mor på samme måte. "Du aner ikke hvor fæle de gardinene ser ut fra gata!" eller "Du, nå må du virkelig få gjort noe med den hekken altså!" eller "Du må skifte oftere på sengene, det synes fra gata hvilket sengetøy dere har på!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i det. Så godt du kan. Ha fortsatt klesstativet ditt i stua, om du ønsker det.

Selv har vi mine svigerforeldre som nærmeste naboer. Det ha vi hatt i ti år. De bryr seg med alt andre naboer gjør, oss inkludert. Og jeg kan ikke noe annet enn le av det.

De har for lite å gjøre, så de vet til og med hvilken farge kjæresten til den ene naboen har på trusa ;-)

Det beste er at det ikke plager meg lenger. Før vi fikk barn irriterte det meg grenseløst at de blant annet låste seg inn når vi var bortreist og vasket huset. Våre private ting hadde de ikke noe med å gjøre.

Etter vi fikk barn nyter jeg det. Er vi på ferie, er hele huset skinnende rent når vi kommer hjem. Nydelig.

Jeg har kommet frem til at gledene er så utrolig mye større enn sorgene når det gjelder å ha svigers som naboer. Ungene er også kjempeheldige som kan få lov til å vokse opp sammen med besteforeldre. Derfor orker jeg ikke bruke energi på å irritere meg over ting. Og sånn forøvrig så er de verdens snilleste, som egentlig gjør alt i beste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Drit i det. Så godt du kan. Ha fortsatt klesstativet ditt i stua, om du ønsker det.

Selv har vi mine svigerforeldre som nærmeste naboer. Det ha vi hatt i ti år. De bryr seg med alt andre naboer gjør, oss inkludert. Og jeg kan ikke noe annet enn le av det.

De har for lite å gjøre, så de vet til og med hvilken farge kjæresten til den ene naboen har på trusa ;-)

Det beste er at det ikke plager meg lenger. Før vi fikk barn irriterte det meg grenseløst at de blant annet låste seg inn når vi var bortreist og vasket huset. Våre private ting hadde de ikke noe med å gjøre.

Etter vi fikk barn nyter jeg det. Er vi på ferie, er hele huset skinnende rent når vi kommer hjem. Nydelig.

Jeg har kommet frem til at gledene er så utrolig mye større enn sorgene når det gjelder å ha svigers som naboer. Ungene er også kjempeheldige som kan få lov til å vokse opp sammen med besteforeldre. Derfor orker jeg ikke bruke energi på å irritere meg over ting. Og sånn forøvrig så er de verdens snilleste, som egentlig gjør alt i beste mening.

Farmor malte faktisk en bokhylle mamma og pappa hadde en gang.. den var hvit, så malte hun den sort! Samt ommøblerte!! Kan ikke tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...