Gå til innhold

Trenger råd til Dansketur


Gjest Danskepia

Anbefalte innlegg

Gjest Danskepia

Skal på Danskebåten og siden være i Danmark et par dager før jeg går på båten igjen.Kan jeg handle med norske penger på Danskebåten,eller tar de bare danske?Og i Danmark...må jeg veksle inn norske penger i danske før jeg drar?Regner med at danskene ikke vil ha norske penger:-)

Hvor mye drikkevarer kan man ha med seg fra båten inn til Danmark?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Billig alkohol i Danmark nå, så du trenger kanskje ikke ta med så mye fra båten inn i Danmark...

....avgiftene ble vedtatt satt kraftig ned for noen dager siden

Bruk Visa-kort eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Sprit og vin ble billigere i Danmark den 1. okt. så det lønner seg å handle alkohol der.

Du kan ha med deg en liter spirt, en liter vin (eller hetvin, baylies, alt under 20 % tror jeg, det henger skilter i taxfreen) en liter øl (under 5 %) oh 200 (en kartong røyk) og 10 kg kjøtt og ost...

Bruker norske penger på båten. Og i Danmark er det mange småveksle boder du kan veksle i, hvis du ikke vil bruke VISA da.. Du kan jo ta ut danske penger i minibanken da.. Det er kanskje lettest?

God tur! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danskepia

Sprit og vin ble billigere i Danmark den 1. okt. så det lønner seg å handle alkohol der.

Du kan ha med deg en liter spirt, en liter vin (eller hetvin, baylies, alt under 20 % tror jeg, det henger skilter i taxfreen) en liter øl (under 5 %) oh 200 (en kartong røyk) og 10 kg kjøtt og ost...

Bruker norske penger på båten. Og i Danmark er det mange småveksle boder du kan veksle i, hvis du ikke vil bruke VISA da.. Du kan jo ta ut danske penger i minibanken da.. Det er kanskje lettest?

God tur! ; )

Men jeg hakke mere penger på kontoen min,vil det gå på Visa delen på minibanken i danmark da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jøssunavna

Men jeg hakke mere penger på kontoen min,vil det gå på Visa delen på minibanken i danmark da?

Da holder du deg hjemme !! Du har ingenting å gjøre på tur når du ikke har penger på kontoen veit du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hakke mere penger på kontoen min,vil det gå på Visa delen på minibanken i danmark da?

Har du ikke penger på kontoen, så kan du bruke kredittkort - eller veksle det du måtte ha av norske kontanter til danske kroner i banken i Norge før du drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pricilla

Men jeg hakke mere penger på kontoen min,vil det gå på Visa delen på minibanken i danmark da?

Det veit jeg ikke.. bruker aldri penger jeg ikke har, det burde ikke du heller. Da kan du bare ha med norske kontanter og veksle der da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...