Gå til innhold

hvordan???.......

Anbefalte innlegg

Hvordan går man fram for å få en allergi utredning???

Hvor mye går det ann å få testet ut på en gang???

Er en del jeg lurer på, skulle da ha hatt en time hos lege.

Er så usikker på hva jeg skal si.

Eller er vel mer redd for at jeg skal snakke bare surr, at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gå fram.

Hva vil en lege gjøre under en allergi-utredning????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12183-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære kanskje

Hvordan en allergiutredning foretas er helt avhengig av hvilke plager og symptomer du har på allergi eller allergisk sykdom. Dreier det seg om nese/øyne/hals-problemer er kanskje en øre - nese- hals lege rette adressen, har du eksem er det kanskje en hudlege. Men, det aller beste er at du først oppsøker en allmenpraktiserende lege og rådfører deg med henne/ham hvordan du skal forholde deg videre. Mange allmenpraktikere har kjennskap til allergi og kan gi deg gode råd.

Når det gjelder testingen vil den være direkte rettet mot de mistankene som kommer frem i samtalen mellom deg og legen om hva du eventuelt kan være allergisk mot. Det du bør gjøre er å fortelle åpent hvilke problemer du har og hva du lurer på med tanke på allergi. Legen vil så hjelpe deg videre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12183-hvordan/#findComment-61044
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...