Gå til innhold

hormonspiral og bivirkninger


Gjest odilia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt hormonspiral i halvannet år. De siste seks månedene har jeg ikke hatt blødninger. Har aldri brukt noe hormonpreparat før. De siste fire månedene har jeg vært plaget med kviser for første gang i mitt liv (jeg er født i 69'). Er frisk og rask, men har vært plaget av svimmelhetsanfall i høst. Har alltid vært en frossenpinn, men i det siste har jeg følt meg veldig varm, tidvis svettetokter. Har også stor apetitt på mat som egg og kjøtt, dette har jeg aldr brydd meg om før. Lever veldig sundt, så jeg kan umulig lide av vitaminmangel eller lignende. Føler rett og slett at jeg er i hormonell ubalanse! Kan dette skyldes hormonspiralen? Kan jeg mangle progesteron i kroppen hvis jeg ikke har eggløsning? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt disse bivirkningene - uten å fjerne spiralen? Jeg vil ikke bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kviser kan være en følge av hormonspiralen, men litt rart at det først kommer nå. Jeg synes du skal søke lege for en utredning av dine symptomer. Finner an ikke annet galt, kan du forsøke deg uten spiral i et par måneder og se om det blir bedre.

Man har vanligvis ikke progesteronmangel selv om man ikke blør med hormonspiralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...