Gå til innhold

diagnosen bipolar


Gjest suzanna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan selvsagt skje at man revurderer diagnosen.

Har du fått forklart hvorfor du har fått diagnosen?

Har du lest kriteriene for å få diagnosen og kjenner du deg ikke igjen?

Hva mener du selv om hva som er "problemet"?

Har du forskjellig oppfatning enn din behandler så bør du ta det opp som et tema.

Syns du det er et nederlag å få diagnosen, siden du lurer på om den kan være feil?

Jeg trodde i mange år at min diagnose var feil. Fastlegen min sa bare at "det vil tiden vise". Tiden har vist meg at diagnosen stemte. Den kunne sikkert også vist det motsatte. (Men det kan ta et helt liv å finne ut om diagnosen stemmer. I mellomtiden må man forholde seg til det som er sannsynlig.)

Tror det er lurt å ikke henge seg opp i diagnosen.

Å bli bevisst på de symptomene og plagene man har og å benytte seg av de midlene man kan for å fungere godt i hverdagen er fornuftig uansett ha slags sykdom det er. Dessuten har man alltid ressurser. Fokuset må være på det også.

Mange med bipolar lidelse lever helt normale liv og fungerer godt på mange områder. Men man har en sårbarhet for å få episoder med psykisk sykdom. Tror det kan være en viktig forebyggende faktor at en godtar den sannheten om sin egen psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke godtroende

Jeg har også fått denne diagnosen. Har gått på medisiner i ett år, men har nå sluttet. Tester ut om diagnosen stemmer eller ikke.

Blir jeg "manisk" igjen så får jeg satse på at diagnosen er riktig og begynne på medisiner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suzanna

Jeg har også fått denne diagnosen. Har gått på medisiner i ett år, men har nå sluttet. Tester ut om diagnosen stemmer eller ikke.

Blir jeg "manisk" igjen så får jeg satse på at diagnosen er riktig og begynne på medisiner igjen.

jeg vet at diagnosen er feil. de har bare feiltolket personligheten min til å være bipolar lidelse, når jeg er hyper og oppstemt av natur. dessuten sa min forrige psykiater at det var helt naturlig at jeg var opp og ned, pga det jeg har opplevd. Så snart jeg blir utskrevet skal jeg kutte ut medisinene og se om det stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...