Gå til innhold

Rosa utflod


Gjest libi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en datter i uke 32 ved keisersnitt 26.08. Renselsen varte i 5 uker + at jeg blødde litt til en uke etter. Så var det helt stopp. Blodet var rødt mesteparten av tiden, men dette fikk jeg greie på at var helt normalt, etter å ha spurt flere leger.

I går, nesten 15 uker etter fødselen, hadde jeg mye lyserosa utflod. Jeg begynte å tro at det var mensen som kom tilbake, til tross for at jeg fullammer. Jeg hadde litt murring i magen også. Men i dag er utfloden normal.

Egentlig minnet dette litt om eggløsning. Jeg har tidligere hatt småblødninger (i to år fra jeg var 30 år)i forbindelse med eggløsning, men dette ga seg etter en utskrapning for 6 år siden. Fikk forøvrig ingen forklaring på at dette plutselig oppstod, selv om jeg var innmari engstelig. (Vi har mye kreft i familien.)

Fenomenet dukket opp igjen like før jeg ble gravid (for ett år siden), og da fikk jeg vite at jeg hadde en polypp. Denne skulle fjernes, men det ble utsatt p.g.a. svangerskapet. Skulle da ellers tro at den forsvant med renselsen?

Utfloden i går liknet også litt på slik det småblødde de første ukene i svangerskapet, men det er helt sikkert at jeg ikke er gravid nå.

Jeg har vært til 6 ukers kontroll og tatt celleprøve som jeg antar er normal, siden jeg ikke har hørt noe. Hva kan denne utfloden skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å anta hva denne lyserøde utfloden kan være, men det kan jo ha sammenheng med den polyppen som var sett tidligere. Den forsvant nok ikke med renselsen i.o.m. at slike sitter fast og ikke er en del av det ytre cellelaget som støtes ut. Hvis du er engstelig, synes jeg du skal kontakte forum for gynekologi, der har de leger som svarer på denslags. Det kan jo selvfølgelig tenkes at du har eggløsning, og det er slettes ikke så uvanlig med en liten blødning i den forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...