Gå til innhold

Dr. Moen, hvor blir det av mensen?


billie

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt mensen for ca. 2 uker siden, men ingenting har skjedd. Jeg har ikke hatt noen spesielle endringer i kosthold eller annet. Og jeg har ikke hatt samleie på 3 mnd, så graviditet er lite sannsynlig. Jeg var hos gynekologen for ca. 3 uker siden for en generell sjekk, og da ble det påvist at jeg hadde kjønnsvorter. Disse er borte nå etter noen dager med pensling. Men kan dette på noen måte ha en sammenheng? Det ble ellers ikke funnet noe uvanlig. Hva kan grunnen være til at mensen er blitt borte? Jeg har ellers veldig regelmessig mens, og jeg sluttet med p-piller for over et år siden.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du opplyser ikke din alder, men spesielt hos unge jenter skal det ikke så mye til at mensen uteblir eller kommer for sent: slanking, trening, stress. Det har ikke sammenhang med vortene.

Hvis mensen ikke er kommet på tre måneder bør du søke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...