Gå til innhold

Healing


Gjest thetraveller

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller

Har det noe for seg? Jeg klarer ikke helt å tro på det...

Pappa sliter med enorme nakkesmerter periodevis, og nå har jeg bestemt meg for å prøve å finneforslag til alternativ behandling for ham. Han har prøvd mye rart, kopping, fysipterapi, rosenterapi, akupunktur...

Skadene kommer etter nakkesleng og slitasje fra over 30 år tilbake. Ved røntgen er det påvist noe forkalkning også. Smertene sitter hovedsaklig rett under hodeskallen, men blir litt bedre når han blir grunding massert der en gang i uka hos fysioterapeut.

Han jobber mye, og sier at så lenge han er i bevegelse, går det greit. Da er smertene enten borte, eller nokså fraværende. De kommer tilbake når han er i ro.

I en alder av 56 år bør han jo ikke være nødt til å være i konstant aktivitet for å unngå smerter heller. Han jobber altfor mye i en fysisk jobb, er omtrent alltid opptatt på fritida, og smertene kommer når han som sagt er i ro.

Legen kan ikke gjøre noe spesielle tiltak, heller ikke fysioterapeuten. Kiropraktikk er ikke aktuelt. Det kan medføre lammelse.

Så var det denne healeren da... jeg kom til å tenke på det her om dagen, da ei dame som er pasient der jeg jobber, ba meg hjelpe henne med å finne telefonnummeret til healeren hennes, slik at hun fikk pratet med ham. Jeg spurte om hun syntes det hadde noen virkning, og det gjorde hun. Til og med fjernhealing via telefon klokka sju om morgenen synes hun virker.

Er det noen her som har vært borti dette? Om det virkelig har noe for seg, skulle jeg så gjerne fått pappa til å prøve det og, slik at han kunne fått bedret livskvaliteten sin betraktelig ved å bli smertefri. Han klager jo aldri, men det er så fælt å se ham slik.

Denne healieren holder til i Trondheim. Er det noen andre som har erfaring med denne type "behandling", eller er det bare oppspinn som går på det mentale, eller har det virkelig noe for seg?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er åpen for at det kan være mer mellom himmel og jord enn vi klarer forklare, så sånn sett er jeg ikke avvisende. Samtidig er jeg jo noe skeptisk...

En venninne av min mann har imidlertid alltid hatt "varme hender" - og når vi sist hadde besøk av henne ville hun gjerne prøve å hjelpe meg med noen "vondter" og plager, bl.a. smerter i knærne mine (etter en sykkelulykke fra en del år tilbake).

Jeg følte meg mye bedre i et par dager etterpå, men så kom smertene og ubehaget tilbake. Hun hadde jo sagt at om det virket så måtte hun komme tilbake (eller jeg komme til henne) over en periode, for at det skulle virke mer enn kortvarig. Dum - og opptatt - som jeg er så har jeg ikke fulgt dette opp foreløpig, så dermed har jeg ikke fått testa den mer varige virkningen.

Men vil ikke avvise at det kan være en bra ting for din far å prøve, det kan absolutt ha sin virkning.

Ellers er naprapater en forholdsvis ny type behandlere, som jeg såvidt har hørt om via en nabo med rygg-plager. Hun er veldig fornøyd med behandling hos naprapat. Jeg tror det er en form for mellomting mellom kiropraktor og fysioterapeut, og som er særlig gode på dette med ryggplager etc. Du kan jo undersøke mer selv på nettet. Jeg fant bl.a. denne linken ved et google-søk (www.google.com):

http://www.naprapat.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for at det kan være mer mellom himmel og jord enn vi klarer forklare, så sånn sett er jeg ikke avvisende. Samtidig er jeg jo noe skeptisk...

En venninne av min mann har imidlertid alltid hatt "varme hender" - og når vi sist hadde besøk av henne ville hun gjerne prøve å hjelpe meg med noen "vondter" og plager, bl.a. smerter i knærne mine (etter en sykkelulykke fra en del år tilbake).

Jeg følte meg mye bedre i et par dager etterpå, men så kom smertene og ubehaget tilbake. Hun hadde jo sagt at om det virket så måtte hun komme tilbake (eller jeg komme til henne) over en periode, for at det skulle virke mer enn kortvarig. Dum - og opptatt - som jeg er så har jeg ikke fulgt dette opp foreløpig, så dermed har jeg ikke fått testa den mer varige virkningen.

Men vil ikke avvise at det kan være en bra ting for din far å prøve, det kan absolutt ha sin virkning.

Ellers er naprapater en forholdsvis ny type behandlere, som jeg såvidt har hørt om via en nabo med rygg-plager. Hun er veldig fornøyd med behandling hos naprapat. Jeg tror det er en form for mellomting mellom kiropraktor og fysioterapeut, og som er særlig gode på dette med ryggplager etc. Du kan jo undersøke mer selv på nettet. Jeg fant bl.a. denne linken ved et google-søk (www.google.com):

http://www.naprapat.org

Jeg glemte å si at hun som healet meg kunne påvise smerter og plager jeg hadde/har, som verken jeg eller min mann har fortalt henne, rett og slett fordi hun følte mine smerter og plager mens behandlingen pågikk. Sprøtt, men det må jo være noe i det, når disse tingene overhodet ikke var kjent for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par ukene mormoren min levde (hadde kreft) fikk hun healing av en venninne som har slike evner. Det var utrolig å se at smertene forsvant i forbindelse med healingen. Smertene kom derimot tilbake etter noen timer, så hun fikk healing med jevne mellomrom - men at det funket fikk jeg virkelig se!

Så gjelder det bare å finne en healer som virkelig _kan_ det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...