Gå til innhold

Bil til ca 220 000. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe pappaen min å kjøpe ny bil. Han ønsker å bruke ca 200 000 +/- 30 000. Han vil ha sedan, ikke stasjonsvogn. God plass innvendig, også i baksetet. Kjører mye så trenger en med greit drvistoff forbruk, og god motor. Han har liten greie på bil selv. Er visstnok blitt anbefalt en BMW 318 - er dette beste bilkjøp i denne prisklassen etter deres mening?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122030-bil-til-ca-220-000-hvilken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Skoda Octavia. Utrolig gode å kjøre, fås med råsterk dieselmotor, og både sedan og combi dersom stasjonsvogn er uaktuellt. Disse bilene er i hovedsak produsert av Wolgsvagen og har kjempekvalitet. Men siden de er ferdigstilt i øst-europa blir prisen 20-30 000 lavere enn konkurrentene.

Ja så litt på den. Har gjort det bra i tester, men finner bare 1,5 motor. Er ikke det litt i miste laget lastet med 4 personer opp et fjell??

Jeg har en Toyota Yaris Verso med automatgir og aner ikke hvor sterk motoren er. Men jeg har aldri hatt noen problemer selv med helt full bil og fullt bagasjerom. Jeg har hatt den i tre år og det har ikke vært noe galt med den enda. Bank i bordet. :o)

Gjest Kurt Kubein

Skoda Octavia. Utrolig gode å kjøre, fås med råsterk dieselmotor, og både sedan og combi dersom stasjonsvogn er uaktuellt. Disse bilene er i hovedsak produsert av Wolgsvagen og har kjempekvalitet. Men siden de er ferdigstilt i øst-europa blir prisen 20-30 000 lavere enn konkurrentene.

Jeg trodde disse hadde Audi-motorer?

Ja så litt på den. Har gjort det bra i tester, men finner bare 1,5 motor. Er ikke det litt i miste laget lastet med 4 personer opp et fjell??

Søstra mi har en Yaris med 1-liters motor, tror jeg da? Vi laster i alle fall 3-4 voksne og den lille bagasjen vi får plass til og durer ivei uten problemer. Men dersom fjellturer med mange mennesker og mye oppakning er hovedsysselen til bileieren bør han nok velge en større bil. I alle fall må han velge stasjonsvognutgaven av Yarisen, den vanlige har bagasjeplass til en svipptursekk og en toalettmappe omtrent.

Jeg trodde disse hadde Audi-motorer?

Det er godt mulig. Nå er vel Audi og VW nærmest det samme er det ikke?

Poenget er bare at en skoda er ingen liten østblokk kjerre som aldri starter grunnet at rusten har havnet i forgasseren, men at Skoda faktisk er et godt alternativ som nå produseres i samarbeid med store anerkjente fabrikker.

Annonse

Subaru Impreza hvis du ønsker 4 hjulstrekk ellers er vel Skoda Octavia mye bil for pengene.

Volvo S40 er også et godt alternativ !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...