Gå til innhold

Spiritisme


Gjest Bix

Anbefalte innlegg

Da jeg var ung laget jeg og noen venner et brett og satte oss i et hus som vi hadde hørt det spøkte i. Det brettet hadde bokstaver og tall som laget setninger ved hjelp av et glass. Etter hvert begynte glasset å bevege på seg, men vi var ikke overbeviste. Vi sa da at viss det var en ånd i rommet så gi et tegn. I det øyeblikket datt en stor bjelke ned fra taket og traff rett ved siden av der vi satt. Selvfølgelig ble vi redde og sprang på dør.

Nå i ettertid vet jeg ikke helt hva som sjedde. Jeg velger å tro at det hele var en tilfeldighet siden jeg er en skeptiker i bunn og grunn, men ofte tviler jeg også. Huset var ikke gammelt og ingen viste vi var der. En bjelke detter ikke bare ned av seg selv og spesielt ikke i et øyeblikk hvor vi sier at vi vil ha et tegn.

Har noen av dere prøvd spiritisme? Tror du på noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Vi gjorde også det når jeg var yngre..Jeg tror egentlig ikke på overnaturlige ting, men fy faen så mørkredd jeg ble!

Kan det være noe sånn type "poltergeist" forklaringer? Eller masse suggesjon? Jeg er egentlig ganske nøktern, men jeg ble vettskremt og det skjedde vanvittig mye jeg ikke kan gi noen forklaring på, det er sikkert..

(Taklampen eksploderte på forespørsel..Glasset ble fylt av røyk..En ukjent hund som bjeffet mot vinduet på meget treffende tidspunkt..Ved siden av de lange og detaljerte svarene vi fikk..Og jeg er helt sikker på at ingen berørte glasset..(!) det skjedde mye skummelt!)

Jeg tør faktisk ikke det lenger..

*pyse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde også det når jeg var yngre..Jeg tror egentlig ikke på overnaturlige ting, men fy faen så mørkredd jeg ble!

Kan det være noe sånn type "poltergeist" forklaringer? Eller masse suggesjon? Jeg er egentlig ganske nøktern, men jeg ble vettskremt og det skjedde vanvittig mye jeg ikke kan gi noen forklaring på, det er sikkert..

(Taklampen eksploderte på forespørsel..Glasset ble fylt av røyk..En ukjent hund som bjeffet mot vinduet på meget treffende tidspunkt..Ved siden av de lange og detaljerte svarene vi fikk..Og jeg er helt sikker på at ingen berørte glasset..(!) det skjedde mye skummelt!)

Jeg tør faktisk ikke det lenger..

*pyse*

"Jeg tror egentlig ikke på overnaturlige ting"

"Kan det være noe sånn type "poltergeist" forklaringer?"

Øh...motsier du ikke deg selv litt her? Du tror ikke på "overnaturlige" ting, men lurer på om det kan være en "poltergeist"...?

En "poltergeist" er jo definitivt det du vil kalle "overnaturlig" :-)

(Jeg synes forøvrig det er sunt med skepsis, så lenge det ikke går over i total fornektelse)

"..............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Jeg tror egentlig ikke på overnaturlige ting"

"Kan det være noe sånn type "poltergeist" forklaringer?"

Øh...motsier du ikke deg selv litt her? Du tror ikke på "overnaturlige" ting, men lurer på om det kan være en "poltergeist"...?

En "poltergeist" er jo definitivt det du vil kalle "overnaturlig" :-)

(Jeg synes forøvrig det er sunt med skepsis, så lenge det ikke går over i total fornektelse)

"..............."

Eh, mulig jeg er helt på jordet, men jeg trodde at såkalte poltergeists hadde fått en nayurlig forklaring nå jeg..

Noe med aggresjon eller visse typer sinnstemmninger som kan forårake veeeldig skumle ting som allikevel har naturlige forklaringer.. Litt sånn som å bøye skjeeer og sånn(?)..

Eller noe sånt, jeg husker ikke, men jeg mente altså at noen hadde forklart det..

Men, som sagt, også meget mulig at jeg vrøvler:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi var en gjeng som prøvde det samme da vi var 13-14 år...

Til og begynne med trodde ikke vi mye på det, men da det utviklet seg såpass at glasset beveget seg uten at vi hadde hendene våre på glasset, da ante vi ugler i mosen :)

SÅ - JA, jeg tror på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, mulig jeg er helt på jordet, men jeg trodde at såkalte poltergeists hadde fått en nayurlig forklaring nå jeg..

Noe med aggresjon eller visse typer sinnstemmninger som kan forårake veeeldig skumle ting som allikevel har naturlige forklaringer.. Litt sånn som å bøye skjeeer og sånn(?)..

Eller noe sånt, jeg husker ikke, men jeg mente altså at noen hadde forklart det..

Men, som sagt, også meget mulig at jeg vrøvler:o)

Bøye skjeer har i alle fall en grei logisk forklaring: Det finnes et metall som du kan forme, som så "spretter tilbake" til utgangspunktet. Dvs, man har en bøyd skje, retter den ut, og så vil den bøye seg igjenn etter en stund. Ren tryllekunst, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...