Gå til innhold

Sjalu veninne... Eller ?


Gjest isfront

Anbefalte innlegg

Gjest isfront

Hei !

Liten merkelig situasjon jeg trenger noen "friske øyne" til å se på her.

Vi er en velletablert vennegjeng på 10-12 mennesker i slutten av 20 årene som har kjent hverandre lenge.

Jeg har vært singel det siste 1,5 årene, men nå har jeg fått meg en kjæreste (4mnd) som jeg har "inlemmet" i gjengen, og det er her moroa begynner.

Alle vennene mine er utelukkende positiv til kjæresten min, bortsett fra ei venninne. Når de er i samme rom, får man nesten støt av spenningen som oppstår.

Venninna mi er avvisende, svarer i kun korte setninger og tar aldri initativ til samtale med kjæresten min på cafe e.l.

Det toppet seg litt i dag, når hun bar en ledig stol, rundt et digert bord på cafe, for å unngå å havne ved siden av kjæresten min, og plasserte den på min hæyre side istedet.

Kjæresten min merker jo dette helt tydelig og er ukomfortabel med situasjonen. (Naturlig nok!)

Jeg har jo et par teorier, den mest åpenlyse er at siden hun er er litt "guttejente", føler at noen flytter in på hennes territorie (Kompisen sin)

Et annet alternativ er at hun rett og slett ikke tåler den nye kjæresten min, men jeg synes det er rart, det er vanskelig å ikke like henne, hun er sosial, utadvent og snill med alle. Hvis hun ikke liker kjæresten min, burde hun i det minste være "høffelig" å oppført seg på en ordentlig måte fordet ?

Så kan jeg jo være innbilsk å tro at hun har vært interessert i meg ?! Men tror ikke dette er veldig sansynlig.

Hun var ikke sjalu på den forreige kjæresten min, som jeg var sammen med i 7 år før jeg ble singel for 1,5 år siden.

Jeg flørtet litt med henne i perioder der det forrige forholdet mitt gikk litt skjeis, men det har aldri vært noe mer enn det...

Neste helg blir det hyttetur med alle mann, det kan jo bli interessant .-) Hvis det skjærer seg, må jeg nok ta det opp med venninna mi, og høre hva som egentlig er galt.

Noen som har noen ide ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det totalt forvirring. Jeg skjønte ikke om du, som altså skriver hovedinnlegget her, er gutt eller jente. Men slik jeg forstår det, er du gutt, og har nå fått deg en kjæreste, som altså er jente.

I tillegg er det en jentekompis i vennegjengen som altså oppfører seg slik mot jenta du nå er kjæreste med.

Har jeg forstått alt rett?

Jeg holder en knapp på at hun (venninnen din) er interessert i deg. Hun spyr nesten av kjæresten din, nettopp pga det.

At du flørtet med henne i perioder mens du var singel (etter bruddet på et 7 års forhold) bare styrker min gjetning.

At hun ikke var sjalu da, er vel ikke det minste rart. Du var aldri tilgjengelig, du var opptatt og hadde vært det "bestandig". Men så...så ble du brått singel, og FLØRTET med henne!

Hun ble forelska, men var redd for å vise det, for hun var livredd du bare så på henne som en venn.

Og...det gjorde du jo også.

Fortell hvordan det går under og etter hytteturen da! Nå er jeg skikkelig spent:-) (SÅPESERIE her på DOL!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isfront

Siden vi er så moderne om dagen, og ulike typer forhold er ganske vanlig vil jeg presisere; Jeg er mann, sammen med jentekjæreste, og venninna mi er også jente og hentro .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er interessert i deg. Det er jo ikke sikkert hun var det på den tiden du var sammen med de forrige kjæreste og derfor ikke reagerte sånn da vet du. Så tipper hun er interessert i deg og sjalu av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om hun var forelsket i deg eller ikke så kan hun da være sjalu. Endelig var du single, og vennskapet deres blomstret opp, og så kom denne kjæresten din, og hun får ikke den samme oppmerksomheten lenger. hun er ikke din første fortroende, hun er ikke den du ler sammen med og tar med på kino.

kanskje du skule vie denne venninnen din litt alenetid igjen? bare dere to til en skikkelig jentekveld? er ikke så lett når man er en gjeng hele tiden å finne sin plass, og se hvem som er sine virkelige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Her må du vel rett og slett si fra til denne veninna di at ho får skjerpe seg. Uansett hva grunn det er til at ho oppfører seg slik mot typen din så er det ikke greit i det hele tatt. Om han hadde vært en ekkel klyse hadde jeg forstått henne. Men han er vel ikke det?

Snakk med henne og si at ho får skjerpe seg ellers.... Du må ikke la noen herse slik med typen din. Hva hadde du følt om en av kompisene hans hadde vært slik mot deg og typen din ikke sa fra til kompisen sin at nå var det nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...