Gå til innhold

kuler i underlivet + menstruasjonssmerter


Gjest tulla21

Anbefalte innlegg

Gjest tulla21

Jeg får innimellom smertefulle kuler (en av gangen..) inni de indre kjønnsleppene. De svir gjerne når jeg tisser, og før idag kom det litt blod på papiret da jeg tørket meg. Veldig lite, men dog... Det jeg lurer på er om det kan være en kjønnssykdom? Har ikke hatt seksuell kontakt på rundt tre år, så isåfall måtte jeg jo ha hatt det lenge... Husker ikke første gang jeg fikk det. Det kommer ikke noe puss fra dem eller noe, de er liksom innvendige.

Er også veldig plaget med sterke menstruasjonssmerter, til de grader at jeg har besvimt flere ganger. Har fått resept på sterkere smertestillende tabletter, men de hjelper bare (en viss grad) hvis jeg tar dem tidsnok. Har f.eks. opplevd å våkne med smerter, for så å besvime. Det er ikke like ille hver gang, men nok til at det er et problem. Kan ikke se at det har noen sammenheng med hvilken side som er aktiv heller...

Så en siste ting: noen ganger har jeg fått en skarp, stikkende smerte i underlivet, som om noen stikker en kniv gjennom meg. Har et par ganger blitt helt satt ut, og det har føltes som om knærne nesten svikter under meg. Dette har skjedd utenom menstruasjonen, så det er ikke menssmertene (og de er uansett annerledes..).

Vet ikke om noe av dette har noen sammenheng, og det har det vel antakeligvis ikke, men det er iallefall ting jeg plages med, og som jeg lurer på om er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder kulene i underlivet og menssmertene kan jeg desverre ikke være til hjelp. Men når det gjelder den stikkende følelsen i underlivet uttenom menstiden kan det bare være en ting, nemlig vannfylte cyster som sprekker. Det gjør for å si det på godt norsk vannvittig vondt. Det føles akkurat som om noen stikker en kniv i deg og vrir rundt, og det er så vont at du kan besvime av det.Snakker av erfaring her. Jeg vil anbefale deg å ta en tur til legen. Kvier du deg for å oppsøke en mannlig lege så ring til en kvinnelig gynekolog. Undersøkelsene er ikke særlig behagelige, men det er det ikke noe å gjøre noe med. Du vil føle deg bedre så snart du vet hva det dreier seg om og får hjelp til å løse problemet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Kuler på indre kjønnslepper er nok så uvanlig. Man kan ha herpesinfeksjon som gir sår, men ikke kuler. Kuler sitter vanligvis i området hvor det er hår og skyldes betennelse i hårrøttene. Jeg synes du skal få lege til å se på det når det er utbrudd.

Dine underlivssmerter kan være tegn på endometriose (se i helseleksikon), da kan det være smerter både før og ved menstruasjon, ved eggløsning og ved samleie. Det kan bare påvises sikkert med laparoskopi (kigghullsoperasjon i narkose). Du kan evt få henvisning til gynekolog for vurdering.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...