Gå til innhold

P-sprøyte før renselsen er ferdig?


Livia

Anbefalte innlegg

Det er nå seks uker siden jeg fødte og jeg trodde renselsen var ferdig for et par dager siden, men plutselig kom den sterk tilbake igjen i dag. Er dette normalt?

Kan jeg begynne med p-sprøyten før renselsen er ferdig, eller bør jeg vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Livia.

Det samme skjedde med meg etter mitt første svangerskap. Mitt under renselsen, 4 uker etter fødselen begynte jeg å blø mer. Det viste seg å være mensen som var kommet tilbake. Siden kom den helt regelmessig hver måned, selv om jeg ammet. Snakk om uflaks, jeg som hadde gledet meg til månedvis uten mensen!

Vet ikke om det er det samme som skjer med kroppen din, men jordmor har sikker et fornuftig svar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Nå vet jeg ikke om det er en blødning du har fått tilbake eller om det kun er utflod, evt. med litt farge på. Er det en skikkelig blødning og det er det du har hatt inntil et par dager siden, vil jeg si at det er litt i lengste laget. Blør du kraftig, kan det i teorien være mensen som har kommet tilbake, selv om dette er tidlig etter en fødsel. Jeg vil kanskje anbefale deg å få bestilt deg en time til etterkontroll, noe som det uansett er tid for nå. Der kan du få sjekket at livmoren har trukket seg godt sammen. Har den ikke det, kan det være årsak til den langvarige blødningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...