Gå til innhold

Strenge leger! ;o)


Jumparound

Anbefalte innlegg

Har angst, og har slitt med å sove i årevis. Ettersom tiden har gått, og fler medisiner enn jeg kan huske er forsøkt, har jeg nå i over 1 år klart å sove godt på Tolvon og 2 glass rødvin.

Jeg fester aldri, slik at alkohol utover dette forbruket på litt vin mens jeg leser en bok før leggetid er aldri aktuelt uansett.

Legen min har nå antydet at denne kombinasjonen av Tolvon og alkohol kan være direkte farlig.

Det er fristende å tenke at det for meg er langt mer farlig å slutte å sove, for rådene om "unngå kaffe" eller "gå en tur" preller liksom noe av når jeg historisk sett flipper døgnrytmen rundt og blir surrende oppe om natten med masse angst.

Jeg har ikke brukt alkohol i den fasen hvor jeg ble kjent med medisinen, og jeg har et kontrollert forbruk som ikke er endret siden jeg startet. Jeg kan heller ikke kjenne noen kroppslige symptomer på at jeg "bedøves" i søvn eller slås ut av denne rødvinen.

Prinsippielt forstår jeg betenkeligheten med å legge seg til en så avhengighetsskapende vane som alkohol - men står jeg i en mer utsatt posisisjon for å dø en voldsom død over godboken min enn alle andre sosialt aksepterte alkoholikere som er så heldige at de ikke har en psykisk lidelse - eller drikker alkoholen sammen med venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...