Gå til innhold

Jeg blir kjørt


Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

Jeg er så sint, så rasende at jeg knapt klarer å skrive. Prøver fortvilt å få tak i leilighet og fikk napp på en nå. Men jeg sa nei, fordi foreldrene mine mener jeg bør kjøpe leilighet. Hva synes dere? Trenger råd! Har fått innvilga attføring, så jeg har jo fast inntekt i minimum to år til, og etterpå går jeg forhåpentligvis ut i jobb og tjener mer.

Antar at jeg får to års fradragsfrihet og da har jeg råd på attføringspengene, men etter de to åra må jeg betale både avdrag og renter. Da blir summen høyere. Men hvis jeg får den jobben jeg vil ha (og lønnstabelle stemmer) så har jeg fremdeles råd til leiligheta jeg vurdrer å by på.

Men det haster så!!! MÅ komme meg vekk herfra.

Vet at jeg burde hjelpe til mer, men det er JEG som får det!!! Hva med å stille krav til broren min??

Min mor har kjørt meg i hele dag, hun har ropt og skreket til meg, hun har kalt meg utakknemlig osv osv, drevet meg fra skanse til skanse, herregud så rasende jeg blir!

Og jeg prøver å takle det på den måten psykologen foreslår og det hjelper en stund. Men hvis jeg ikke gir meg inn på en krangel med henne, så bare tier hun still og surer seg i stillhet.

Jeg prøver bare å gå. Ikke begynne å krangle med henne. Da lukker jeg døra til rommet mitt og hører likevel at hun roper. Jeg har prøvd alt. Men ingenting funker. Med mindre jeg gjør alt hun sier, akkurat NÅR hun finner det ut, hele tiden.... Hun vil ha meg til å gjøre det HUN vil jeg skal gjøre, feks på to minutt kan jeg får flere ulike beskjeder. Gjør jeg ikke ting når hun finner det for godt, så kan helvete være løs.

Jeg har ikke lov å være et voksent menneske, føler jeg ikke har lov til å ha egne tanker, selvstendige meninger osv.

Hun har kjørt meg i dag. Prøver å ikke bli psyk av det, prøver å ikke bli skjelven igjen, få angst..

Men blir GAL av å bo opp i dette.

Nå er jeg rådvill. Skal jeg by på den deilige leiligheta jeg så, eller skal jeg leie den ikke fullt så deilige (men helt greie) leiligheta jeg fikk tilbud om å leie??

MÅ bare vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? Høres at som det er lurt å komme seg bort, ja. Familier koster som regel mer enn de smaker, det er i hvert fall min erfaring. Personlig skulle jeg noen ganger ønske jeg hadde vokst opp i en Skinner-boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...