Gå til innhold

Spor på PCèn...


Waterboy83

Anbefalte innlegg

hei.

har fått tilbud om å kjøpe en bærbar PC...kunne ikke få med orginal kvittering på kjøpet.

lurer litt på om kanskje den kan være stjålet!

men visst jeg kjøper den, kan noen finne den visst jeg bruker internett o.l.?

Er det ikke noe som heter IP-adresse eller noe sånt?

kan jeg få litt info om dette så snart som mulig!

på forhaånd takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som tod sier så er ikke dette noe IP-addressen vil avsløre, og sansynligvis ikke noen andre umiddelbare funksjoner heller. Det du kan gjøre er å ringe produsenten og høre om de har registrert noe på det serienummeret. Dette gjorde jeg da jeg for en stund siden kjøpte en Compaq bærbar.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke kunne bruke IP-adresser til å finne ut av dette. Her må du nok basere deg på selgers troverdighet, ikke tekniske ting.

helt sånn teoretisk sett, kan MAC addressen på nettverkskortet (hvis du har det) kobles til et tyveri.. MAC addressen er tilgjengelig i mange tilfeller over internett.

Men hadde jeg vært deg, ville jeg ikke bekymret meg .. Oddsen for å bli tatt med den PCen er mindre enn å vinne i lotto, og ikke nok med det, hvis du blir tatt, sier du selvfølgelig at du har kjøpt den brukt, gjerne selgers navn/nr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...