Gå til innhold

11 uker og rosa utflod


casol

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker gravid i dag. Fredag kveld kom det litt lyserosa utflod på papiret etter at jeg hadde tisset. Jeg ble redd og ringte legevakta, der de spurte om jeg hadde smerter i mage/rygg. Det har jeg ikke hatt. De oppga da at jeg skulle ta det med ro og se det an. I går til samme tid hadde jeg samleie. Da jeg var på do etterpå, kom det litt lyserosa utflod igjen. Begge gangene har det bare kommet litt etter at jeg tisset, og det er såpass lyst at jeg muligens ikke hadde sett det dersom vi hadde brukt resirkdopapir, men vi har nå helt hvitt papir. Jeg sjekket begge gangene om det var noe mer utflod etter ca 15 minutter, men det var det ikke. Jeg har fortsatt ikke smerter, men er veldig redd. Kan nevne at det i hele svangerskapet har kjentes "stramt" ut i underlivet etter samleie med orgasme, men at det ikke har gjort noe vondt. Er dette tegn på en forestående abort? Hva bør jeg gjøre? Er det lurt å unngå samleie? Meget takknemlig for raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke det er noen grunn til å frykte en forestående abort på bakgrunn av det du forteller. Det er ikke uvanlig å ha antydning til en liten blødning etter et samleie. Blodkarene i livmorhalsen blir gjerne litt skjøre i svangerskapet, og enkelte ganger kan et slikt kar sprekke i forb. med samleie. Dette er ufarlig. At du kjenner det litt rart i livmoren etter samleie med orgasme, er heller ikke rart. Prøv å ikke engste deg for mye. Jeg synes dette høres normalt og ufarlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...