Gå til innhold

Uvane:synker sammen når han sitter


Gjest hjelp

Anbefalte innlegg

Mannen min synker ofte veldig sammen i skuldrene og luter fremover når han sitter. Det ser ikke pent ut, og det blir verre med årene.

Vi har snakket om det, og han prøver å skjerpe seg, av og til har jeg hintet ved å se på ham og heise mine skuldre opp, eller lignende.

Jeg har prøvd å ikke si noe en periode, men det fortsetter bare. Jeg prøver å si det mer og mer direkte når jeg ser det, når vi er alene altså, men det virker ikke som om det er mulig å forandre denne uvanen hans!

Jeg blir lettere oppgitt, for jeg syns ikke det ser bra ut og kan umulig være bra for holdning og ryggen hans heller. Når vi er sammen med andre er det vanskelig å hinte uten at de merker det, så det lar jeg stort sett være, men jeg syns det er pinlig, rett og slett.

Hva i alll verden skal vi gjøre for å få slutt på denne uvanen? Han vil jo på en måte,men syns nok det er irriterende etterhvert at jeg sier noe, jeg vil jo ikke bare mase heller.

Dere menn, hvordan ville dere fått slutt på denne uvanen? Hva vil dere/vil dere ikke at kona skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kroppsholdning sier ofte noe om personligheten. Vi har uttrykk som duknakket og høyreist.

Kroppsholdningen skulle ikke gjenspeile en form for underkastelse? Og i tilfelle for hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som hadde denne holdningen.

Det er lite flatterende, da det får vedkommende til å se veldig stakkarslig ut. Prøvde også å si ifra, samtidig som jeg følte meg dum fordi jeg hang meg opp i slike detaljer.

Hva med å ta ett bilde/filme han, så han får se selv hvor dumt det ser ut?

Han kan da umulig like å se så underdanig ut???

Håper han retter seg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsholdning sier ofte noe om personligheten. Vi har uttrykk som duknakket og høyreist.

Kroppsholdningen skulle ikke gjenspeile en form for underkastelse? Og i tilfelle for hvem?

De gullkorna du kommer med innimellom er så gode at det _må_ svi hos noen.

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dårlig s

Kroppsholdning sier ofte noe om personligheten. Vi har uttrykk som duknakket og høyreist.

Kroppsholdningen skulle ikke gjenspeile en form for underkastelse? Og i tilfelle for hvem?

Han har dårlig selvtillitt!

Sammensunkethet er ofte et tegn på det.

Er fyren din i tillegg tjukk og feit?

mange fleskberg er flau over at de er feite og prøver ubevisst og skjule det ved og synke sammen forover, så magen blir inni ´gropa´liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...