Gå til innhold

Eggløsningstest og omgangssyke


Piglet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tidligere skrevet en del innlegg her fordi jeg hadde en senabort etter 18 ukers svangerskap, og fordi jeg ønsker å bli gravid igjen så fort som mulig. Etter 6 ukers blødning, et opphold på en uke, og lang menstruasjon, er jeg nå inne i min første "prøvesyklus".

For å treffe eggløsningen har jeg gått til innkjøp av ClearPlan eggløsningstester. Jeg begynte å teste på fredag, som var 11. dag i syklusen. Den var negativ, dvs. at test-streken var svakere enn kontrollstreken. Det samme var gårsdagens test.

Utover formiddagen i går fikk jeg imidlertid det jeg regner med er omgangssyke, med oppkast og kraftig diaré. Jeg har vært på toalettet sikkert nærmere 10 ganger det siste døgnet, men passet på at det i hvert fall gikk 4 timer mellom siste toalettbesøk og denne morgenens test. Testen var etter hva jeg kan se, positiv. Ingen av strekene var knallblå, men test-streken var i hvert fall like sterk (om ikke sterkere) enn kontrollstreken.

Det jeg lurer på, er om jeg kan regne med at denne testen er pålitelig til tross for omgangssyken. Jeg pleier vanligvis å ha noe lengre sykluser enn 28 dager, så jeg ble litt overrasket da jeg fikk utslag i dag. Utslaget vil jo bety at eggløsningen vil skje omtrent på dag 14.

Synes du jeg bør fortsette å ta tester videre i syklusen, for å være på den sikre siden? Og til slutt; kan omgangssyken virke inn på mine muligheter til å bli gravid?

Jeg ville bli svært takknemlig for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Omgangssyke kan ikke påvirke testen, og sannsynligvis heller ikke påvirke den eggløsning som allerede var på vei.

Hva mener du med å 'være på den sikre side'? Sikre side for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...