Gå til innhold

Lenge siden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å få han dømt...

skulle ønske eg kunne sagt at det var lett som ingenting. At det var bare til å fortelle hva som har skjedd, så ble han dømt med en gang...

dessverre fungere ikkje det slik. De må vurdere i hver sak hvor mange beviser det finnes, og som oftes i slike saker finnes det jo ikkje beviser eller vitner.

Da går det på troverdighet. Din og hans. At gjerningsmannen innrømmer det hele er vel heller skjelden.

MEN-

eg har selv anmeldt og saken min nådde ikkje helt frem. Likevel mener eg det er verdt det!

Det er mange grunner til det. En ting er at du virkelig får sagt fra hvor skylden hører hjemme (og det er ikkje hos deg!). Dessuten blir gjerningsmannen konfrontert med dette av politiet. Det kan være med på å skremme han, så han ikkje gjør lignende igjen (selv om ikkje alle lar seg skremme av slikt).

Men noe av det som var viktigest for meg var: dersom flere hadde anmeldt han for lignende, hadde saken vert mye sterkere. Og hvis noen anmelder han en gang senere nå, har de min sak i arkivene sine, og det blir lettere for den som anmelder han da.

Eg ønska å gjøre det eg kunne for å forhindre at det skjedde igjen - mer kunne eg ikkje gjøre. Men nå kan eg også sitte her og vite at eg har gjort mitt. Dessuten vet eg nå at nå er det ikkje bare eg lengre som husker det som skjedde for så lenge siden...og nå vet han at han gjor stor skade...

vil anbefale å anmelde uansett eg, hvis du orker... og la det være opp til politiet og advokatene å få han dømt. Det er ikkje ditt ansvar.

Men det er viktig at du isåfall gjør det i ditt tempo når du klarer det.

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/#findComment-740891
Del på andre sider

Å få han dømt...

skulle ønske eg kunne sagt at det var lett som ingenting. At det var bare til å fortelle hva som har skjedd, så ble han dømt med en gang...

dessverre fungere ikkje det slik. De må vurdere i hver sak hvor mange beviser det finnes, og som oftes i slike saker finnes det jo ikkje beviser eller vitner.

Da går det på troverdighet. Din og hans. At gjerningsmannen innrømmer det hele er vel heller skjelden.

MEN-

eg har selv anmeldt og saken min nådde ikkje helt frem. Likevel mener eg det er verdt det!

Det er mange grunner til det. En ting er at du virkelig får sagt fra hvor skylden hører hjemme (og det er ikkje hos deg!). Dessuten blir gjerningsmannen konfrontert med dette av politiet. Det kan være med på å skremme han, så han ikkje gjør lignende igjen (selv om ikkje alle lar seg skremme av slikt).

Men noe av det som var viktigest for meg var: dersom flere hadde anmeldt han for lignende, hadde saken vert mye sterkere. Og hvis noen anmelder han en gang senere nå, har de min sak i arkivene sine, og det blir lettere for den som anmelder han da.

Eg ønska å gjøre det eg kunne for å forhindre at det skjedde igjen - mer kunne eg ikkje gjøre. Men nå kan eg også sitte her og vite at eg har gjort mitt. Dessuten vet eg nå at nå er det ikkje bare eg lengre som husker det som skjedde for så lenge siden...og nå vet han at han gjor stor skade...

vil anbefale å anmelde uansett eg, hvis du orker... og la det være opp til politiet og advokatene å få han dømt. Det er ikkje ditt ansvar.

Men det er viktig at du isåfall gjør det i ditt tempo når du klarer det.

Lykke til uansett hva du velger!

Takk for svar...problemene her er følgende: han har truet meg på livet hvis eg sier d til noen, så hvis saken ikke kommer gjennom er jeg dømt til et liv i redsel.D er d største problemet.

D andre er at han ikke r nevneverdig redd politiet.

Vel...har ike bestemt meg ennå. Setter pris på flere svar. Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/#findComment-741078
Del på andre sider

Takk for svar...problemene her er følgende: han har truet meg på livet hvis eg sier d til noen, så hvis saken ikke kommer gjennom er jeg dømt til et liv i redsel.D er d største problemet.

D andre er at han ikke r nevneverdig redd politiet.

Vel...har ike bestemt meg ennå. Setter pris på flere svar. Takk :)

Som Nica skrev. skulle øsnke du kunne fortalt det så ferdig han er dømt.

Det blir nok bare påstand mor påstand og IDIOTEN som gjorde får gå fri..

Ei venninne av meg ble voldtatt fortalte et for sent og henne ble rådet av en advokat og ikke anmeldte det .manglende bevis. Og da leve et liv med frykt for hevn..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/#findComment-743685
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...