Fragle Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 For lang tid siden ble jeg misbrukt av en "venn"...men jeg turde ikke anmelde d da...hva er sjansen for å få personen låst inne nå, år senere? Er dette en dødfødt kamp, eller har jeg ensjanse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Å få han dømt... skulle ønske eg kunne sagt at det var lett som ingenting. At det var bare til å fortelle hva som har skjedd, så ble han dømt med en gang... dessverre fungere ikkje det slik. De må vurdere i hver sak hvor mange beviser det finnes, og som oftes i slike saker finnes det jo ikkje beviser eller vitner. Da går det på troverdighet. Din og hans. At gjerningsmannen innrømmer det hele er vel heller skjelden. MEN- eg har selv anmeldt og saken min nådde ikkje helt frem. Likevel mener eg det er verdt det! Det er mange grunner til det. En ting er at du virkelig får sagt fra hvor skylden hører hjemme (og det er ikkje hos deg!). Dessuten blir gjerningsmannen konfrontert med dette av politiet. Det kan være med på å skremme han, så han ikkje gjør lignende igjen (selv om ikkje alle lar seg skremme av slikt). Men noe av det som var viktigest for meg var: dersom flere hadde anmeldt han for lignende, hadde saken vert mye sterkere. Og hvis noen anmelder han en gang senere nå, har de min sak i arkivene sine, og det blir lettere for den som anmelder han da. Eg ønska å gjøre det eg kunne for å forhindre at det skjedde igjen - mer kunne eg ikkje gjøre. Men nå kan eg også sitte her og vite at eg har gjort mitt. Dessuten vet eg nå at nå er det ikkje bare eg lengre som husker det som skjedde for så lenge siden...og nå vet han at han gjor stor skade... vil anbefale å anmelde uansett eg, hvis du orker... og la det være opp til politiet og advokatene å få han dømt. Det er ikkje ditt ansvar. Men det er viktig at du isåfall gjør det i ditt tempo når du klarer det. Lykke til uansett hva du velger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/#findComment-740891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fragle Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Å få han dømt... skulle ønske eg kunne sagt at det var lett som ingenting. At det var bare til å fortelle hva som har skjedd, så ble han dømt med en gang... dessverre fungere ikkje det slik. De må vurdere i hver sak hvor mange beviser det finnes, og som oftes i slike saker finnes det jo ikkje beviser eller vitner. Da går det på troverdighet. Din og hans. At gjerningsmannen innrømmer det hele er vel heller skjelden. MEN- eg har selv anmeldt og saken min nådde ikkje helt frem. Likevel mener eg det er verdt det! Det er mange grunner til det. En ting er at du virkelig får sagt fra hvor skylden hører hjemme (og det er ikkje hos deg!). Dessuten blir gjerningsmannen konfrontert med dette av politiet. Det kan være med på å skremme han, så han ikkje gjør lignende igjen (selv om ikkje alle lar seg skremme av slikt). Men noe av det som var viktigest for meg var: dersom flere hadde anmeldt han for lignende, hadde saken vert mye sterkere. Og hvis noen anmelder han en gang senere nå, har de min sak i arkivene sine, og det blir lettere for den som anmelder han da. Eg ønska å gjøre det eg kunne for å forhindre at det skjedde igjen - mer kunne eg ikkje gjøre. Men nå kan eg også sitte her og vite at eg har gjort mitt. Dessuten vet eg nå at nå er det ikkje bare eg lengre som husker det som skjedde for så lenge siden...og nå vet han at han gjor stor skade... vil anbefale å anmelde uansett eg, hvis du orker... og la det være opp til politiet og advokatene å få han dømt. Det er ikkje ditt ansvar. Men det er viktig at du isåfall gjør det i ditt tempo når du klarer det. Lykke til uansett hva du velger! Takk for svar...problemene her er følgende: han har truet meg på livet hvis eg sier d til noen, så hvis saken ikke kommer gjennom er jeg dømt til et liv i redsel.D er d største problemet. D andre er at han ikke r nevneverdig redd politiet. Vel...har ike bestemt meg ennå. Setter pris på flere svar. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/#findComment-741078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanne03 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Takk for svar...problemene her er følgende: han har truet meg på livet hvis eg sier d til noen, så hvis saken ikke kommer gjennom er jeg dømt til et liv i redsel.D er d største problemet. D andre er at han ikke r nevneverdig redd politiet. Vel...har ike bestemt meg ennå. Setter pris på flere svar. Takk Som Nica skrev. skulle øsnke du kunne fortalt det så ferdig han er dømt. Det blir nok bare påstand mor påstand og IDIOTEN som gjorde får gå fri.. Ei venninne av meg ble voldtatt fortalte et for sent og henne ble rådet av en advokat og ikke anmeldte det .manglende bevis. Og da leve et liv med frykt for hevn.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122285-lenge-siden/#findComment-743685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.