Gå til innhold

Har funksjonshemmede krav på offentlig sex?

Anbefalte innlegg

De fleste funksjonshemmede har ikke et like gode soiale nettverk som mennesker uten funksjonshemminger. Grunnen er kanskje at funksjonsfriske synes det er kjedelig å dra rundt på funksjonhemmede fordi samfunnet er så lite tilrettelagt.

Du skulle bare visst hvor få puber og cafeer som er tilgjengelige for rullestolbrukere i Oslo. Og hvor mange kjipe dørvakter det finnes.

Som sagt, jeg synes ikke du er dum? Kanskje jeg skulle bestille den 25-åringen :)

Noe for meg? 23 år, arbeidsledig med utdannelse innen helse/sosial. God ronkehånd og skvetter ikke av en sprut i ny og ne. Lurer på hva en skal skrive i en slik jobbsøknad.. ? Og hva om aetat sier at jeg må ta en slik jobb, fordi det er det enste jeg er kvalifisert til. Er det hallikvirksomhet?

Jeg ser ganske mange problemstillinger ved en slik praksis, men på den annen side skjønner jeg at det kan være behov for dette.

Etter min mening tror jeg det er det beste om det offentlige blander seg minst mulig inn. Angående veiledning, tilrettelegging og hjelpemidler er det greit at det offentlige trår til, men når det kommer til tjenester som ronking bør vanlige prostituerte kunne brukes om den funksjonshemmede ikke har en partner. Sexen bør betales av den funksjonshemmede selv. Hjelpemidler og veiledning bør det offentlige stå for. Det er helt vanlig i andre deler av en persons liv at man får tilbud om tiltak som kan veie opp for at man har en skade/sykdom, slik at man kan fungere mest mulig normalt og ha et godt liv.

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• En_Mamma

14

• favn

9

• petter smart

5

• soleil

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest helt utrolig hvor dumme noen folk er

"Du skulle bare visst hvor få puber og cafeer som er tilgjengelige for rullestolbrukere i Oslo. Og hvor mange kjipe dørvakter det finnes."

Ja, jeg vet faktisk det nøyaktige tallet for stedet jeg selv bor og det er ikke oppløftende, enda så opptatte rådet for funksjonshemmede, administrasjon og politikere faktisk er av det. Alt for mange får innvilget unntak og arkitektstanden er forbausende lite kreative.

"Som sagt, jeg synes ikke du er dum? Kanskje jeg skulle bestille den 25-åringen :) "

Takk, takk! Det avgjørende er da om du bor i en kommune der det er brukervalg på slike tjenester ;)

Det blir nok ikke aktuelt for bydelene i Oslo har altfor lite penger og mindre kommer det til å bli med det nye byrådet. Det spørs om Erling Lah unner meg en sprek kar :)

Noe for meg? 23 år, arbeidsledig med utdannelse innen helse/sosial. God ronkehånd og skvetter ikke av en sprut i ny og ne. Lurer på hva en skal skrive i en slik jobbsøknad.. ? Og hva om aetat sier at jeg må ta en slik jobb, fordi det er det enste jeg er kvalifisert til. Er det hallikvirksomhet?

Jeg ser ganske mange problemstillinger ved en slik praksis, men på den annen side skjønner jeg at det kan være behov for dette.

Etter min mening tror jeg det er det beste om det offentlige blander seg minst mulig inn. Angående veiledning, tilrettelegging og hjelpemidler er det greit at det offentlige trår til, men når det kommer til tjenester som ronking bør vanlige prostituerte kunne brukes om den funksjonshemmede ikke har en partner. Sexen bør betales av den funksjonshemmede selv. Hjelpemidler og veiledning bør det offentlige stå for. Det er helt vanlig i andre deler av en persons liv at man får tilbud om tiltak som kan veie opp for at man har en skade/sykdom, slik at man kan fungere mest mulig normalt og ha et godt liv.

Nei, jeg er ikke interessert i å betale selv for å få tak i en kjekk kar. Da tar jeg heller en tur på byen :o)

Det blir nok ikke aktuelt for bydelene i Oslo har altfor lite penger og mindre kommer det til å bli med det nye byrådet. Det spørs om Erling Lah unner meg en sprek kar :)

Det må være BPA som er løsningen på dette. Bruk noen av de tildelte timer hver uke på dette, evt. spar opp til en langhelg. Veiledning og intervjuer står bruker selv for. Bydelen betaler.

Deilig å se at noen andre skjønner dette.

"Noe for meg? 23 år, arbeidsledig med utdannelse innen helse/sosial. God ronkehånd og skvetter ikke av en sprut i ny og ne. Lurer på hva en skal skrive i en slik jobbsøknad.. ?

Jeg tror du kunne egne deg godt :)

"Etter min mening tror jeg det er det beste om det offentlige blander seg minst mulig inn. Angående veiledning, tilrettelegging og hjelpemidler er det greit at det offentlige trår til, men når det kommer til tjenester som ronking bør vanlige prostituerte kunne brukes om den funksjonshemmede ikke har en partner. Sexen bør betales av den funksjonshemmede selv. Hjelpemidler og veiledning bør det offentlige stå for. Det er helt vanlig i andre deler av en persons liv at man får tilbud om tiltak som kan veie opp for at man har en skade/sykdom, slik at man kan fungere mest mulig normalt og ha et godt liv. "

Godt argumentert.

Jeg ser heller ikke andre løsninger og er ikke engang overbevist om denne.

Det må være BPA som er løsningen på dette. Bruk noen av de tildelte timer hver uke på dette, evt. spar opp til en langhelg. Veiledning og intervjuer står bruker selv for. Bydelen betaler.

Nei, uff, det gir meg dårlige vibber. Jeg som hadde tenkt å søke på noen ekstra timer og finne en handy mann til jobber som maling, snekring og tunge ting. Tenk om han hadde misforstått :) *LOL*

Annonse

Du kan få noen BPA-timer hos meg og skrive søknader og ta telefoner til det offentlige for nå er jeg så lei av slikt at jeg spyr snart.

Ikke noe sex altså for jeg liker ikke jentekos :o)

Nei, uff, det gir meg dårlige vibber. Jeg som hadde tenkt å søke på noen ekstra timer og finne en handy mann til jobber som maling, snekring og tunge ting. Tenk om han hadde misforstått :) *LOL*

Hehe - du får være forsiktig nå fremover ja :)

Har du sett den serien "Handy Hunks" som gikk på ZTV for en stund siden?

Nei, nå er det vel på tide å finne sengen, takk for praten.

Hehe - du får være forsiktig nå fremover ja :)

Har du sett den serien "Handy Hunks" som gikk på ZTV for en stund siden?

Nei, nå er det vel på tide å finne sengen, takk for praten.

Nei, jeg har ikke sett den.

Sov godt :)

Du kan få noen BPA-timer hos meg og skrive søknader og ta telefoner til det offentlige for nå er jeg så lei av slikt at jeg spyr snart.

Ikke noe sex altså for jeg liker ikke jentekos :o)

Kan selvsagt ikke skjære alle under en kam. "Funksjonshemmede" er en stor sekkebetegnelse som omfatter veldig mange ulike folk.

Og det er også andre tiltak som er viktig for funksjonshemmede.

Muligheter for å fungere sosialt på lik linje med funskjonsfriske er antagelig viktigere for de fleste, og kan også føre til at behov for nærhet kan dekkes på en naturlig måte.

Ja, kontakt med det offentlige kan være pyton. Skjønner ikke at det kan være mulig å være så utilgjengelige som de folka der.

Kommer jeg inennfor det systemet så vil jeg ha mail-adresse. MINST.

BPA er en bra ordning. Kunne godt tenkt meg en jobb som det, spesielt om det innebærer lite stell.

Kan selvsagt ikke skjære alle under en kam. "Funksjonshemmede" er en stor sekkebetegnelse som omfatter veldig mange ulike folk.

Muligheter for å fungere sosialt på lik linje med funskjonsfriske er antagelig viktigere for de fleste, og kan også føre til at behov for nærhet kan dekkes på en naturlig måte.

Ja, kontakt med det offentlige kan være pyton. Skjønner ikke at det kan være mulig å være så utilgjengelige som de folka der.

BPA er en bra ordning. Kunne godt tenkt meg en jobb som det, spesielt om det innebærer lite stell.

Hvor bor du da? Jeg prøver å få noen ekstra timer og jeg mente det jeg sa.

Gjest - helt utrolig hvor dumme noen folk er

Jeg mente det men hvis du er arbeidsledig er du vel helst interessert i en fast jobb. BPA er dårlig betalt og man får ikke sykepenger og feriepenger. En heldagsjobb som BPA er nok vanskelig å få uten at det innebærer stell. De som har noen få timer trenger mest hjelp til husarbeid, innkjøp osv. Men en BPA som kunne skrive søknader hadde vært strålende :)

Annonse

Problemet er at samfunnet fokuserer for mye på sex, ikke at funksjonshemmede ikke får til å tilfredsstille seg selv.

Hvilken følelse skal de sitte igjen med når sex-assistenten er ferdig og skal til neste klient? Tror virkelig noen at de vil føle seg noe mer verd eller lykkeligere av å være en av mange som får hjelp av den samme assistenten.

Samfunnet vårt er kaldt og upersonlig, kravene til å være perfekt øker, det er det som er problemet, ikke manglende utløsning.

Jeg tror jeg ville følt meg veldig liten og veldig fattig hvis jeg på samfunnets bekostning skulle få besøk av en som har kun en gjerning å gjøre, å gi meg en orgasme. Uten kjærlighet, uten varme, kun ren teknikk.

Du møter deg selv i døra når du snakker om 'kaldt og upersonlig i samfunnet'.

Fy for et språk og for en ignoranse overfor funksjonshemmede.

Gjest helt oppgitt

Du møter deg selv i døra når du snakker om 'kaldt og upersonlig i samfunnet'.

Fy for et språk og for en ignoranse overfor funksjonshemmede.

"Fy for et språk og for en ignoranse overfor funksjonshemmede".

Hva mener du med dette?

Er det ignoranse å si at samfunnet er så kaldt at det ikke lenger er inkluderende for de med ulike funksjonshemninger?

Er det ignoranse å mene at sex uten kjærlighet faktisk kan gjøre ensomheten og savnet etter nærhet og varme enda sterkere?

Sekkebetegnelse ja, det er vel det som er tilfelle. Som vi diskuterte en annen gang, hva er f.eks kriteriene i paralympics? En som er blind på et øye skal løpe 400 meter mot en som ikke har bein. Begge er funksjonshemmet men den ene har vel et klart fortrinn, i dette tilfellet bein.

Noe av det samme blir det vel her som debatten faktisk kunne vært helt annerledes ved en liten omformulering. Det er ikke snakk om sex hjelp til alle funksjonshemmede, men de som ikke på noen måte har muligheten til å tilfredstille seg selv. Da har vi jo utelukket ganske mange. Jeg menre, har du amputert venstre bein blir mulighetene begrenset i forhold til hva de var før du skadet deg, men det er fortsatt mulig å nappe i loffen.

Jeg må vel også innrømme at om jeg kom inn under den gruppen osm hadde "rett" til dette tror jeg du ville vært en tillitsvekkende hjelper til nappingen. Er det dette de kaller napprapat?

"Fy for et språk og for en ignoranse overfor funksjonshemmede".

Hva mener du med dette?

Er det ignoranse å si at samfunnet er så kaldt at det ikke lenger er inkluderende for de med ulike funksjonshemninger?

Er det ignoranse å mene at sex uten kjærlighet faktisk kan gjøre ensomheten og savnet etter nærhet og varme enda sterkere?

Jeg regnet med at 'helt oppgitt' og 'helt utrolig hvor dumme noen folk er' er samme person?

Gjest helt oppgitt

Jeg regnet med at 'helt oppgitt' og 'helt utrolig hvor dumme noen folk er' er samme person?

Nei, helt oppgitt og det andre nicket er ikke samme person. Jeg synes ikke det er noe særlig oppløftende å diskutere med meg selv.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...