AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april Sett at du gifter deg eller blir kjæreste eller samboer med en slank, i dine øyne attraktiv person. Du synes vedkommende blant annet er attraktiv fordi hen er slank. Så etter noen år legger hen på seg mer og mer og til slutt utvikler fedme, UTEN å ville gjøre noe med det. Hen vil ikke spise sunnere eller bevege seg mer, evt trene. Hva ville du ha gjort da? Slått opp? Slikt deg? Anonymkode: dd2e6...b82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sett at du gifter deg eller blir kjæreste eller samboer med en slank, i dine øyne attraktiv person. Du synes vedkommende blant annet er attraktiv fordi hen er slank. Så etter noen år legger hen på seg mer og mer og til slutt utvikler fedme, UTEN å ville gjøre noe med det. Hen vil ikke spise sunnere eller bevege seg mer, evt trene. Hva ville du ha gjort da? Slått opp? Slikt deg? Anonymkode: dd2e6...b82 Jeg ville lurt på hvorfor. Det høres ut som et sykdomstegn. Anonymkode: 83f9f...1c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april Det hadde vært en dealbreaker for meg om det hadde vært sånn at han aldri hadde giddet å være med på å gå turer og annen fysisk aktivitet og ikke brydd seg om kostholdet. Anonymkode: 815e0...f5d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april Dealbreaker, han bryr seg ikke om sin egen helse og tar ikke vare på seg selv. Jeg er opptatt av kosthold og aktivitet så vi ville ikke passet sammen lenger. Jeg har selv vært overvektig og lat, og det er ikke noe som tiltrekker meg. Anonymkode: 8fb2e...981 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sett at du gifter deg eller blir kjæreste eller samboer med en slank, i dine øyne attraktiv person. Du synes vedkommende blant annet er attraktiv fordi hen er slank. Så etter noen år legger hen på seg mer og mer og til slutt utvikler fedme, UTEN å ville gjøre noe med det. Hen vil ikke spise sunnere eller bevege seg mer, evt trene. Hva ville du ha gjort da? Slått opp? Slikt deg? Anonymkode: dd2e6...b82 Nei jeg hadde bare gjort det samme som hun og vi hadde levd med fedme sammen. Flesteparten av norges befolkning er overvektige. Anonymkode: 6b0df...d90 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april Det er utrolig at ikke flere regerer på det som er åpenbart sykdomstegn. Anonymkode: 83f9f...1c6 0 Siter
Ftss Skrevet 1. april Skrevet 1. april Hadde tenkt at det muligens er en grunn, men siden jeg har en relativt aktiv livsstil så hadde det vært en naturlig dealbreaker der vi sikkert hadde vært mindre og mindre sammen før begge ble lei. 0 Siter
Babette Skrevet 1. april Skrevet 1. april Nei, ingen dealbreaker for meg. Jeg kunne godt ha vært sammen med en overvektig og makelig mann. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april Vi har fedme begge to. Jeg var nylig i en jentefest hvor over halvparten er superslanke, veldig opptatt av utseende og rett og slett så smashing ut. Så kom tema, etter mange flasker bobler, inn på sex. Det viste seg at disse jentene hadde gørrkjedelig sexliv. Jeg var veldig overrasket. Det var de to av oss med størst mage og rompe som hadde mest sex og mest utprøvende sex. Nå betyr ikke sex alt. Men hos oss er det en viktig ingrediens i forholdet. Jeg tenkte jeg vil heller være feit med et blomstrende sexliv, en tynn og lekker i et sexløst ekteskap. Poenget mitt er at det er ikke alltid slik at utseende er det viktigste. Anonymkode: 73763...fbd 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. april Skrevet 1. april Nei, ingen dealbreaker. Vi har begge lagt på oss mye de siste 25 årene. Anonymkode: 34ea6...8ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Jeg må ha en som liker å holde seg litt i form. Ja overvektige menn er dealbreaker for meg. Uktiuelt. Skal jo faktisk klare å tenne på personen også😬 Anonymkode: 81be6...8d0 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 2. april Skrevet 2. april Jeg tenner på både slanke og litt overvektige kvinner, så rent tiltrekningsmessig ville det ikke vært noen dealbreaker for meg. Noe av den beste sexen jeg har hatt har vært med fyldige kvinner. Hvis hun ble tydelig overvektig ville jeg blitt bekymra for helsen hennes, på samme måte som med andre usunne vaner. Og jeg har selv et kosthold som er primært plantebasert og nesten vanskelig å legge på seg av, så de største konfliktene mellom oss ville muligens blitt felles middager. Ville jeg gått fra noen pga. dette alene om andre ting fungerte bra? Neppe. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 2. april Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2026 den 15.44): Sett at du gifter deg eller blir kjæreste eller samboer med en slank, i dine øyne attraktiv person. Du synes vedkommende blant annet er attraktiv fordi hen er slank. Så etter noen år legger hen på seg mer og mer og til slutt utvikler fedme, UTEN å ville gjøre noe med det. Hen vil ikke spise sunnere eller bevege seg mer, evt trene. Hva ville du ha gjort da? Slått opp? Slikt deg? Anonymkode: dd2e6...b82 Det hadde jeg ikke taklet. Manglende vilje ville sannsynligvis fort til en ende på forholdet fordi følelsene mine hadde endret seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Jeg trener og holder meg i form, så forventer egentlig av en partner å greie det samme, men ser samtidig at det mest vanlige er å bli i dårlig form og overvektig, så det føles samtidig feil å forvente noe. Anonymkode: 085f4...681 0 Siter
Grendel Skrevet 3. april Skrevet 3. april (endret) Det ville ikke akkurat vært positivt om hun ikke brydde seg om å leve sunnere, men det ville ikke vært en dealbreaker. Endret 3. april av Grendel 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. april Skrevet 3. april Jeg hadde blitt oppgitt, om det kun var det at han satt i godstolen og spiste dritt og det ikke lå en annen grunn bak. Om jeg hadde elsket ham mindre håper jeg ikke, men jeg hadde nok ikke tent så mye på ham vil jeg tro. Veldig overvekt tenner meg ikke direkte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. april Skrevet 3. april Nei. Det er personen og personligheten jeg blir glad i ikke det ytre skallet, blodårer skjelett...og indre biokjemi... Anonymkode: e8fa8...476 0 Siter
Babette Skrevet 3. april Skrevet 3. april Det går an å tenke seg en annen beskrivelse av samme scenario. Etter noen år blir han lei av et liv der trening og riktig kosthold spiller en hovedrolle. Lei av å nekte seg ting og være altfor opptatt av sunn livsstil. Så han legger om kursen og blir en ekte livsnyter, unner seg det han har lyst på av mat og drikke, leser mye, går i teater og på utstillinger i stedet for i marka. Tar livet som det kommer og bekymrer seg ikke for morgendagen. Det står nemlig ingenting i hovedinnlegget om at han setter seg til i godstolen eller bare ligger på sofaen. Jeg tror vi har altfor lett for å avsi dom uten å få med hele bildet. 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.