Gå til innhold

er dette normalt?Moen


gitta

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21 år som bruker p-pillen Trionetta, jeg fikk denne p.g.a gjennombruddsblødninger med andre piller. Gynekologen min sa at disse kom p.g.a "ektopi" fordi det var for mye hormoner i pillene jeg brukte(har prøvd Microgynon, Marvelon, Follimin,Synfase) Men nå får jeg slike blødninger på Trionetta også! Er det normalt med skikkelig blødning som følge av ektopi? Jeg må bruke bind, og når jeg blør hender det at jeg har menssmerter også.(kan det være noe annet som er galt med meg?) Er det et annet prevensjonsmiddel du kan anbefale?, jeg har prøvd minipiller før, men hadde slike mellomblødninger da også. Nå er jeg lei alt som heter p-piller og snart alt som heter sex også, det blir mer problemer enn glede....Takknemlig for all hjelp!!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ingen forskjell i p-pillers tendens til å lage 'ektopi', for det kommer av østrogenet som er nok så likt i alle piller. Hva med pessar hvis du ikke tåler hormoner, eløler spiral hvis du lever i et stabilt forhold uten risiko for infeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...