Gå til innhold

overlevende...?

Anbefalte innlegg

har vært sex misbrukt fra jeg var 4 år. tre gutter og en jente. tre av de er søskenbarn. har holdt tett om dette i flere år nå er jeg 22. overgrepene tok slutt da jeg flyttet men marerittene er der fortsatt. en gang har jeg avslørt min hemmelighet for min mor da jeg var 11 år. det jeg fikk til svar var at det var min feil at dette skjedde. er blitt kastet ut fra min familie. har prøvd å ta livet mitt en del ganger men har desverre overlevd. lurer på om det er noen overlevende der ute som kan dele sine erfaringer med meg...? vil så gjerne gå videre med livet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122414-overlevende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, monja.

Kontakt smi, bruk den linken som Ritva gav deg.

Ingenting av det som har skjedd er din skyld. Din mor reagerte totalt feil på dette, hun burde hørt på deg og gjort noe med det.

Du som 11-åring var kjempetøff som turte snakke med moren din om dette, og så forferdelig det må ha vært å få en slik reaksjon fra henne.

Jeg vet åssen det er å bli sviktet når en voksen-person burde reagert.

Du trenger hjelp til å få bearbeidet det som 'raser' inne i deg, monja. Begynn så tidlig som mulig, ikke vent. Jeg ventet til jeg var 32 før jeg tok tak i problemene, ikke kast bort mange år som jeg gjorde.

Gå videre med livet ditt fra nå, kontakt hjelp.

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122414-overlevende/#findComment-742755
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...