Gå til innhold

Ærlighet for enhver pris?

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Dere har venne-kjemi, du går vel ikke til køys med alle du er venner med? Hvorfor tror du hun er seksuelt interessert i deg, fordi du mener du ser bedre ut?

Høres ut som du leker med tanken på å såre andre, og det er bare maktsyke.

Hvis hun ikke spør direkte om du synes hun er stygg, så trenger du jo ikke lyve.....

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gullfisk

2

• Babette

2

• laguna1365380434

2

• Kizza1365380506

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hipshot Percussion

Dere har venne-kjemi, du går vel ikke til køys med alle du er venner med? Hvorfor tror du hun er seksuelt interessert i deg, fordi du mener du ser bedre ut?

Høres ut som du leker med tanken på å såre andre, og det er bare maktsyke.

Hvis hun ikke spør direkte om du synes hun er stygg, så trenger du jo ikke lyve.....

Dette med "Hva om" er det tydeligvis mange som ikke skjønner. Virker som særlig enkelte kvinner har vondt for tenke seg tenkte situasjoner.

Gjest Hipshot Percussion

Altså, poenget er at det finnes fine - og mindre fine måter å si ting på.

Om du i dette tilfellet vil bevare vennskapet, tror du ikke det er bedre å si sannheten på en pen måte, hvis hun insisterer på å få sannheten?

Det handler da ikke om å heve seg over andre - det har med hva man ønsker skal bli resultatet av situasjonen. Selv en som absolutt vil ha sannheten, vil bli såret over å høre "sorry, men du er utrolig usexy, ja, direkte støgg. Jeg blir kvalm ved tanken på å se deg uten klær".

Det går an å være ærlig OG diskret. Ikke alle trenger å få ting inn med teskje. I så fall er det du som undervurderer andres evne til å ta et hint.

Men du synes med andre ord at det beste er å si sannheten? Er ikke det litt drøyt? Jeg ville tatt en liten nødløgn.

Annonse

Gjest Hipshot Percussion

Pynte på sannheten er ikke det samme som å juge.Ei heller å pakke sannheten litt inn i silkepapir.:0) Som andre sier her-si sannheten med andre ord!!

Da kan det i mine øyne være like greit å ta en liten nødløgn. Det gjør jeg forsåvidt også av og til, selv om mange her har tolket meg ganske annerledes.

mil1365380270

Dette med "Hva om" er det tydeligvis mange som ikke skjønner. Virker som særlig enkelte kvinner har vondt for tenke seg tenkte situasjoner.

Enkelte tenker at enkelte ble litt fornærmet også.

Bli ikke sur - jeg forsøkte bare å være lur... ;-)

Poenget ditt var vel om hvite løgner er greit, for å unngå å såre noen?

Ja, det er greit, om du gjør det for å være snill, og det ikke kan skade personen på sikt.

Man bør f.eks. unngå å backe opp noen (som absolutt trenger det), om det fører til at personen gir seg inn på oppgaver, som er dømt til å mislykkes. Trenger ikke å si at denne er for dum til til å klare oppgaven for det?!

Gjest Tom Bombadil

Hvis det skulle skje at hun legger an på deg, smiler du ditt mest sjarmerende smil og sier at det ville være synd å ødelegge det gode vennskapsforholdet som du setter så stor pris på.

Tom synes Babette er en klok kvinne.

Hei, sulli-gull!

Annonse

Tom synes Babette er en klok kvinne.

Hei, sulli-gull!

Ja, hun er klok. Det er nok Tom også.

Det er forresten artig å legge merke til at personen i hovedinnlegget får en del sure kommentarer fordi han antyder at han har draget på damene.

Det gjør man ikke ustraffet i nisseluepottitjantelovlandet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...