hambo Skrevet 10. desember 2000 Del Skrevet 10. desember 2000 Desember 1997 var jeg innlagt på Nevrologisk avd. v/Haukeland Sykehus og fikk diagnosen "Tia". Etter dette har jeg hatt følgende problemer og vil gjerne vite om dette er normalt og om eventuelt noe kan gjøres. Generelle problemer. * Plutselig lammelse og periodisk tap av følelse og kraft i venstre fot og arm. * Konstant prikking og murring i venstre fot, arm, ansikt lepper og tunge. * Konsentrasjons- og koordineringsproblemer ved stort arbeidspress (psykisk og fysisk). Hendelsesforløp. Mai 1997. Bedriftslegen påviste ved flere målinger høyt blodtrykk, med et undertrykk på 100/110. Jeg ble anbefalt og kontakte min lege. Men grunnet en meget travel tid på jobben gjorde jeg ikke dette. Jeg følte et nærmest konstant press for brystet, var sliten og til tider også tungpustet. Det er senere konstatert at jeg har voksende hjerte, men jeg vet ikke om dette har noen sammenheng. Desember 1997 2 tilfeller med noen dagers mellomrom fikk jeg stråling i venstre side (arm, fot, kinn, tunge og lepper). Redusert kraft og følelse i arm og fot. Uvel og utafor. Deretter en følelse som om arm og fot "sov" med vedvarende stråling, prikking og murring. Etter 10/15 minutter begynte kraft og førlighet å komme tilbake, men prikking og murring har jeg konstant i litt varierende styrke. Noen ganger har jeg også verk i ledd (spesielt i fingre og tær). Følelsen av stråling i fot og spesielt i arm har tiltatt den senere tid. Etter dette har jeg jevnlig mistet ting ved venstre hånd, men dette har kommet seg. Jeg har også hatt problemer med konsentrasjon og koordinering, og dette har vært og er ett stort problem i jobben som daglig leder på en trevarefabrikk. November 1998. Etter en travel og meget vanskelig periode på jobben følte jeg meg helt nedkjørt og utbrent, både fysisk og psykisk. Og jeg ble sykemeldt. November 1999 Plutselig synsforstyrrelse (tåkesyn) ukonsentrert og uvel. Synsforstyrrelsen gikk over i løpet av noen minutter, men jeg var uvel og trett/sliten resten av dagen. Ettersommer/høst 2000 Følelse og kraft forsvinner absolutt helt i venstre arm. Dette skjer 2 ganger om natten med noen ukers mellomrom. Armen ligger helt løs og ikke på noen måte i klem. Etter dette har armen dovnet vegg 2 ganger, med redusert følelse og kraft, etterfulgt av stråling, prikking og murring. (Også i tunge og lepper). Siste gangen gikk det flere timer før følelse og kraft igjen var som før. Men det fortsatte noen dager med små skjelvinger i fingre og muskeltrekkninger i overarm, armhule og bryst. Grunnet stort psykisk og fysisk arbeidspress med konsentrasjons- og koordineringsproblemer, følte jeg meg i høst helt nedkjørt og utslitt igjen og blir på ny sykemeldt. Jeg håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12246-problemer-etter-tiahjernedrypp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Kjære hambo ! Nei, dette høres ikke normalt ut. Jeg kan ikke si hva som bør gjøres ut fra dette, utover at du vel bør bli undersøkt på ny. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12246-problemer-etter-tiahjernedrypp/#findComment-61373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.