Gå til innhold

1/5 går på trygd..

Anbefalte innlegg

Gjest hva mener dere?

Jeg synes det høres utrolig mye ut! Kan det stemme (nyhetene i går)? Jeg vet om de som ikke gidder å jobbe, og som får støtte. Jeg håper ikke det er mange som utnytter systemet vi har; hvor mye kan landet tåle? Vi kan ikke pøse ut med penger.. jeg mener; noen burde vært i jobb mens andre ikke kan jobbe av ulike grunner. Det siste er selvsagt ok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122627-15-g%C3%A5r-p%C3%A5-trygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i de fleste tilfeller vanskelig å få trygd.

Det er ikke bare å si at "jeg gidder ikke jobbe", så får man trygd eller sosialhjelp.

Sosialhjelpa er en midlertidig ytelse og målet er at folk skal bli selvforsørgende. Det stilles krav til at man tar seg arbeid og følger opp det som sosialen bestemmer.

Når det gjelder uføretrygd så må det mye til for å få det, mye skal ha vært prøvd først av behandling, attføring og diverse tiltak.

Arbeidsledighetstrygd er ikke akkurat noe å bli feit av og de som faller utenfor det systemet har ingen rettigheter utover sosialhjelp. (Nyutdannede har feks. ingen rettigheter hvis de ikke har tjent ca 60 000 siste år)

Etter det jeg har lest så er hovedproblemet i forhold til økonomiske støtteordninger at det er et underforbruk, ikke at det blir misbrukt.

Når det er sagt så er det altfor mange som får sosialhjelp over for lang tid. Det sier ikke noe om at folk snylter, men at trygdesystemet er for dårlig.

Gjest Diagnose og statestikk

Så nå.... desse tallene som kommer opp på tekst-tv og tv`n ellers.

Er som oftest feil... Alt etter som hvem som lager statestikken...

Og alt hva de vil vise...

Alt kommer jo an på hvor mange som er med i statestikken, er det 1;100 eller er det 1;100000.....

Stor forskjell det der!

Stol ikke på meningsmålingene folkens!

Så nå.... desse tallene som kommer opp på tekst-tv og tv`n ellers.

Er som oftest feil... Alt etter som hvem som lager statestikken...

Og alt hva de vil vise...

Alt kommer jo an på hvor mange som er med i statestikken, er det 1;100 eller er det 1;100000.....

Stor forskjell det der!

Stol ikke på meningsmålingene folkens!

Og selvsagt må en ikke være blind på sammenligninger som går på før og nå. Antallet som er på trygd henger sammen med alderssammensetningen i samfunnet. (Eldrebølgen)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...