Gå til innhold

59 år gammel mor - er dette rett?

Anbefalte innlegg

Leste i nyeste Norsk Ukeblad om ei dame som hadde hatt eggdonasjon og latt seg befrukte med sin manns sæd.Hun hadde blitt gravid og var nå mor til en 15 md gammel gutt.Det vil i praksis si at det egentlig ikke er hun som er mor til barnet,siden genene ikke stammer fra henne,men fra en annen kvinne.Hun har bare båret frem dette barnet.Hun vil være 75 år når ungen konfirmeres.Sykt spør du meg.Hva mener du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122634-59-%C3%A5r-gammel-mor-er-dette-rett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enig med deg

Naturen er som den er, og man kommer i overgangsalderen for en grunn. Synes det er feil, litt egoistisk kanskje? Man kan ønske seg barn, men når man er nesten 60 år så er man jo for gammel. Menn kan jo bli fedre.. feigt kanskje. Men det er slik det er! Også det at hun fikk donoregg mener jeg ikke er rett.

Det er en grunn til at evnen til å få barn opphører i 45-50-årsalderen spør du meg.

Tror ikke det blir særlig stas for barnet å ha en mor som er 65 når ungen begynner på skolen. Merker det kanskje ikke de første årene, men det kommer etterhvert.

Annonse

laguna1365380434

Jeg synes uttrykket "sykt" absolutt bør spares til andre forhold. Det sammen gjelder "perverst", jf. Odettes svar til deg.

Dette betyr _ikke_ at jeg nødvendigvis applaudere valget om å få barn i slutten av 50-årene.

Det er vel litt voldsomt? Jeg synes det er litt egoistisk å få barn så sent, du skal jo ha ork til dem lenge..

Men jeg synes ikke det er verre at hun er kvinne, jeg tenker mitt om gubber som absolutt MÅ lage et kull til med unger i 50 årsalderen også.

Kan de ikke nøye seg med obligatoriske 50 års motorsykkelen da?;)

laguna1365380434

Jeg synes uttrykket "sykt" absolutt bør spares til andre forhold. Det sammen gjelder "perverst", jf. Odettes svar til deg.

Dette betyr _ikke_ at jeg nødvendigvis applaudere valget om å få barn i slutten av 50-årene.

Oops, sorry, jeg skulle egentlig svare på hovedinnlegget her..

like "ille" som at Tellefsen får barn i sin alder!

Nå er det dessverre oftest slikt at moren får hovedansvaret for barnet. Derfor er det kanskje verst hvis moren ikke klarer å ta seg av det fordi hun er for gammel.

Er hun 59 år, har hun kanskje en like gammel mann, hvis hun har mann i det hele tatt.

Tellefsen har så vidt jeg vet en ung kone. Hun kan ta seg av barnet når han dør eller havner på aldershjem.

Nå er det dessverre oftest slikt at moren får hovedansvaret for barnet. Derfor er det kanskje verst hvis moren ikke klarer å ta seg av det fordi hun er for gammel.

Er hun 59 år, har hun kanskje en like gammel mann, hvis hun har mann i det hele tatt.

Tellefsen har så vidt jeg vet en ung kone. Hun kan ta seg av barnet når han dør eller havner på aldershjem.

nå var det mannen hennes sin sæd var det ikke? Sto ikke hvor gammel han var da men om han var 20 år yngre enn henne er det greit da?

Menn kan ta seg like bra av barna som kvinner, selv om mange kanskje velger å la mor ta hovedansvaret.

Her i huset har jeg ikke den minste tvil om at min mann gjør det like bra og bedre enn meg med barna våre! :)

Annonse

Gjest Mormorsk

Jeg synes det er helt OK sålenge dette paret synes det er riktig for akkurat dem.Det finnes da vel andre ting å fordømme.

Men, det jeg synes er helt galt er å operere med anonyme eggdonorer, stakkars barn som ikke får muligheten til å vite sitt biologiske opphav.Nå aner jeg jo ikke om dett er anonym eggdonasjon, men de fleste donasjonene er det!

nå var det mannen hennes sin sæd var det ikke? Sto ikke hvor gammel han var da men om han var 20 år yngre enn henne er det greit da?

Menn kan ta seg like bra av barna som kvinner, selv om mange kanskje velger å la mor ta hovedansvaret.

Her i huset har jeg ikke den minste tvil om at min mann gjør det like bra og bedre enn meg med barna våre! :)

Mannen hennes var 54 år gammel..

Gjest lis@bet

Men han var jo istand til å lage de selv !!!

Det er jo krutt i mannfolka langt opp i 70 års alder. Men det er tross alt, biologisk sett, ikke såå ille for ungen om den mister far tidlig. Det er verre om mor dør når ungen er liten. Derfor mister damer evnen til å få barn mye tidligere..

Gjest Hipshot Percussion

Jeg synes det er helt OK sålenge dette paret synes det er riktig for akkurat dem.Det finnes da vel andre ting å fordømme.

Men, det jeg synes er helt galt er å operere med anonyme eggdonorer, stakkars barn som ikke får muligheten til å vite sitt biologiske opphav.Nå aner jeg jo ikke om dett er anonym eggdonasjon, men de fleste donasjonene er det!

Selvfølgelig. Ens egne behov skal gå foran alt. Barnets eventuelle behov for friske og unge foreldre, som ikke dør før barnet rekker å bli voksent, er helt uinteressant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...