Gå til innhold

Har du sjekket hva "naboen" tjener???

Anbefalte innlegg

Gjest det har jeg..
Skrevet

Jeg kunne ikke dy meg, og har skjekket inntekten til venner og bekjente. Har du?

Gjest har jeg det
Skrevet

...og hva mine kollegaer tjener, og jeg regner med at de alle har sjekket meg på samme måten.

Skrevet

Ikke jeg, men hva får du ut av det da? Ikke noe som helst. Det sier jo ikke noe om hvor mye han tjener brutto.

Hvis han f.eks står som 300.000 i skattebar inntekt kan han tjene f.eks 400.000 mer.

En som tjener 700.000 kan ha 300.000 i skattebar inntekt, fordi han har mye gjeld og avskrivninger.

En som er gjeldfri kan tjene 350.000 og ha 300.000 i skattebar inntekt.

Dette hadde vært mye mer interessant hvis brutto inntekt hadde vært oppført.

Derfor sier ikke tallene noe særlig. For det andre gidder ikke jeg å sjekke dette i alle fall.

Skrevet

Ikke jeg, men hva får du ut av det da? Ikke noe som helst. Det sier jo ikke noe om hvor mye han tjener brutto.

Hvis han f.eks står som 300.000 i skattebar inntekt kan han tjene f.eks 400.000 mer.

En som tjener 700.000 kan ha 300.000 i skattebar inntekt, fordi han har mye gjeld og avskrivninger.

Derfor sier ikke tallene noe særlig. For det andre gidder ikke jeg å sjekke dette i alle fall.

Akkurat. Intekten som oppgis sier ingenting.

Gjest ikke noe nick
Skrevet

Jeg har visstnok ei særdeles velstående svigermor.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg har visstnok ei særdeles velstående svigermor.

Jeg skulle jammen likt å vite hva min svigermor har! (Men hun bor i Danmark...) Hun vokter pengene sine, og sier vi ikke får noe når de en gang dør... Og til jul får vi vas til under femtilappen.

Gjest nabodigger
Skrevet

nei, men etter dette innlegget ble jeg nysgjerrig, så nå skal jeg sjekke ;)

Gjest sa da så
Skrevet

joda, se på www.sol.no, der regner du ut hva bruttointekt er etter en standardformel. Så har de du vil sjekke en vanlig lønnsinntekt stemmer det bra. (for oss her stemte det på krona...)

Skrevet

joda, se på www.sol.no, der regner du ut hva bruttointekt er etter en standardformel. Så har de du vil sjekke en vanlig lønnsinntekt stemmer det bra. (for oss her stemte det på krona...)

Men hva hvis de har særfradrag, eller andre fradrag (barnefradrag, barnebidrag, spesielle fradrag i forbindlese med kjøp/salg, arv)?

Alle er ikke "standard" vet du ;-)

For å svare på spørsmålet; nei jeg gidder ikke sjekke. Om naboen tjener sånn eller sånn antar jeg at han/hun ikke deler med meg likevel ;-)

Skrevet

Selvsagt har jeg det. Og jeg er helt sikker på at de skjekker meg.

Skrevet

Ja, må jo finne ut hvem jeg skal sende julekort til.

hehe.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Synes det er en uting at alt ligger ute på nettet, jeg. Dessuten synes jeg det er skikkelig lavmåls å sitte og sjekke venner og bekjente på den måten.

Skrevet

Så nyskjerrig er jeg da ikke, samme for meg hva naboen tjener vel.

laguna1365380434
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Synes det er en uting at alt ligger ute på nettet, jeg. Dessuten synes jeg det er skikkelig lavmåls å sitte og sjekke venner og bekjente på den måten.

Enig.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!!

Skrevet

Nå er disse listene en smule misvisende da. Både jeg og gemalen står oppført med endel mindre enn det vi har, gemalen f.eks er oppført med 120.000 mindre enn reell inntekt. Har man lån vil tallene bli helt feil. Det er derimot sjelden noen kjener mindre enn det som blir oppgitt ;-)

Skrevet

JOtakk - jeg har blitt kalt trygdesvindler - fordi jeg har så mye å skrive av at det ser ut som jeg ikke tjener noe særlig. - noen folk TROR at det er bruttoinntekten det er snakk om - og derfor tror de jeg ikke jobber.

jaja! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...