Gå til innhold

Har du sjekket hva "naboen" tjener???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke jeg, men hva får du ut av det da? Ikke noe som helst. Det sier jo ikke noe om hvor mye han tjener brutto.

Hvis han f.eks står som 300.000 i skattebar inntekt kan han tjene f.eks 400.000 mer.

En som tjener 700.000 kan ha 300.000 i skattebar inntekt, fordi han har mye gjeld og avskrivninger.

En som er gjeldfri kan tjene 350.000 og ha 300.000 i skattebar inntekt.

Dette hadde vært mye mer interessant hvis brutto inntekt hadde vært oppført.

Derfor sier ikke tallene noe særlig. For det andre gidder ikke jeg å sjekke dette i alle fall.

Ikke jeg, men hva får du ut av det da? Ikke noe som helst. Det sier jo ikke noe om hvor mye han tjener brutto.

Hvis han f.eks står som 300.000 i skattebar inntekt kan han tjene f.eks 400.000 mer.

En som tjener 700.000 kan ha 300.000 i skattebar inntekt, fordi han har mye gjeld og avskrivninger.

Derfor sier ikke tallene noe særlig. For det andre gidder ikke jeg å sjekke dette i alle fall.

Akkurat. Intekten som oppgis sier ingenting.

Gjest ikke signatur

Jeg har visstnok ei særdeles velstående svigermor.

Jeg skulle jammen likt å vite hva min svigermor har! (Men hun bor i Danmark...) Hun vokter pengene sine, og sier vi ikke får noe når de en gang dør... Og til jul får vi vas til under femtilappen.

Annonse

Gjest sa da så

joda, se på www.sol.no, der regner du ut hva bruttointekt er etter en standardformel. Så har de du vil sjekke en vanlig lønnsinntekt stemmer det bra. (for oss her stemte det på krona...)

joda, se på www.sol.no, der regner du ut hva bruttointekt er etter en standardformel. Så har de du vil sjekke en vanlig lønnsinntekt stemmer det bra. (for oss her stemte det på krona...)

Men hva hvis de har særfradrag, eller andre fradrag (barnefradrag, barnebidrag, spesielle fradrag i forbindlese med kjøp/salg, arv)?

Alle er ikke "standard" vet du ;-)

For å svare på spørsmålet; nei jeg gidder ikke sjekke. Om naboen tjener sånn eller sånn antar jeg at han/hun ikke deler med meg likevel ;-)

Annonse

Nå er disse listene en smule misvisende da. Både jeg og gemalen står oppført med endel mindre enn det vi har, gemalen f.eks er oppført med 120.000 mindre enn reell inntekt. Har man lån vil tallene bli helt feil. Det er derimot sjelden noen kjener mindre enn det som blir oppgitt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...