Gå til innhold

Spørsmål om hjelpemiddler

Anbefalte innlegg

Gjest ei med store ryggproblemer

Jeg har fått time hos Ergoterapi avdelingen på sykehuset for at de skal hjelpe meg å se hvilke hjelpemiddler jeg kan trenge. Jeg har allerede tenkt på å foreslå stol, madrass, og puter som jeg kan ha i stoler og sofaen. Er det noe mer jeg bør tenke på før denne timen hos ergoterapeuten??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122678-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-hjelpemiddler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd ut flere madrasser og Tempur overmadrass er best.

Og så kan du spørre om å få hjelp til å skifte ovn slik at du kan få steikovnen på veggen hvis du ikke har det.

En klype til å plukke opp ting fra gulvet er også greit.

Hvordan stol tenkte du på? Stoffet i løft og hev stolene er kjempehardt og er ikke godt og du kan få tempur i setet hvis du vil.

Gjest revmatikeren

Jeg har prøvd ut flere madrasser og Tempur overmadrass er best.

Og så kan du spørre om å få hjelp til å skifte ovn slik at du kan få steikovnen på veggen hvis du ikke har det.

En klype til å plukke opp ting fra gulvet er også greit.

Hvordan stol tenkte du på? Stoffet i løft og hev stolene er kjempehardt og er ikke godt og du kan få tempur i setet hvis du vil.

Når det gjelder madrass så tror jeg det er VELDIG vanskelig å få innvilget via folketrygden.. Jeg er revmatiker og søkte på madrass da jeg STIV som en pinne lå i sengen uten å kunne røre meg fordi det var så vondt.. Og søkte på tempurmadrass fordi jeg hele tiden lå i samme stilling.. og fprdi jeg skulle få bedre nattesøvn og kunne ha noe energi på dagen

Dette fikk jeg ikke innvilget.. Man må nesten ha trykksår for å få dette!

Er selv ergoterapeut,.. men har aldri søkt dette for andre, da jeg jobber på sykehjem.. Og der må institusjonen selv kjøpe inn avlastningsmadrasser

Når det gjelder "ei med store ryggproblemer" så vet ikke jeg hvordan problemene arter seg så å gi noen tips utover det som de andre har gitt kan jeg ikke...

men lykke til!

Når det gjelder madrass så tror jeg det er VELDIG vanskelig å få innvilget via folketrygden.. Jeg er revmatiker og søkte på madrass da jeg STIV som en pinne lå i sengen uten å kunne røre meg fordi det var så vondt.. Og søkte på tempurmadrass fordi jeg hele tiden lå i samme stilling.. og fprdi jeg skulle få bedre nattesøvn og kunne ha noe energi på dagen

Dette fikk jeg ikke innvilget.. Man må nesten ha trykksår for å få dette!

Er selv ergoterapeut,.. men har aldri søkt dette for andre, da jeg jobber på sykehjem.. Og der må institusjonen selv kjøpe inn avlastningsmadrasser

Når det gjelder "ei med store ryggproblemer" så vet ikke jeg hvordan problemene arter seg så å gi noen tips utover det som de andre har gitt kan jeg ikke...

men lykke til!

Jeg fikk innvilget tempurmadrass med en gang. Men jeg har tendens til trykksår men jeg tror ikke det var hovedgrunnen til at jeg fikk det. Jeg ligger også helt stille om natta uten å røre meg. Kjenner andre som ikke har tendens til trykksår som også har fått innvilget dette.

Har du anket? Jeg har inntrykk av at alt må ankes fordi man skal spare.....

Annonse

Gjest revmatikeren

Jeg fikk innvilget tempurmadrass med en gang. Men jeg har tendens til trykksår men jeg tror ikke det var hovedgrunnen til at jeg fikk det. Jeg ligger også helt stille om natta uten å røre meg. Kjenner andre som ikke har tendens til trykksår som også har fått innvilget dette.

Har du anket? Jeg har inntrykk av at alt må ankes fordi man skal spare.....

Hei,. nei jeg anket ikke.. men burde kanskje søke på nytt!! De er jo relativt dyre da!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...