Gå til innhold

Hvorfor kan jeg ikke være snill hele tiden?


Gjest wilde

Anbefalte innlegg

Jeg har ustabil pf.

Jeg bor sammen med venninna mi. Egentlig er jeg dødsglad i henne. Men idag tidlig så åpnet hun døra for hardt, og da hælte jeg henne ikke lenger. Nå ligger hun på sofaen og er ekkel, ekkel, ekkel....

Hvorfor er jeg sånn? Hvorfor snur følelsene mine for andre seg tvert om bare pga småting?

Jeg vil ikke være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...hun gjorde en handling jeg ikke likte - og nå liker jeg ikke henne lenger.

Min første innskytelse er at det høres ut som om du kan ha et vel stort kontrollbehov - avhengighet for at handlinger må utføres på en bestemt måte for at du skal føle trygghet - og at det minste brudd i det mønster du har fastlagt frembringer følelse av utrygghet.

Og at venninnen din da er ekkel fordi hun har brutt en av dine mønstre; at du føler hun må bort for at du skal få tilbake tryggheten din.

Ta stilling til beskrivelsen; tenk etter om det høres sannsynlig ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hun gjorde en handling jeg ikke likte - og nå liker jeg ikke henne lenger.

Min første innskytelse er at det høres ut som om du kan ha et vel stort kontrollbehov - avhengighet for at handlinger må utføres på en bestemt måte for at du skal føle trygghet - og at det minste brudd i det mønster du har fastlagt frembringer følelse av utrygghet.

Og at venninnen din da er ekkel fordi hun har brutt en av dine mønstre; at du føler hun må bort for at du skal få tilbake tryggheten din.

Ta stilling til beskrivelsen; tenk etter om det høres sannsynlig ut eller ikke.

jeg har aldri tenkt over at jeg er en person med stort kontrollbehov. men kanskje er jeg det likevel? fikk noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...