Gå til innhold

Plutselig ikke kvalm mer


taffel

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid i 11.uke med mitt andre barn. Første gang merket jeg ingenting til graviditeten før jeg kjente liv i ca. 20. uke, var hverken kvalm, trøtt, ustabil eller noe. Denne gangen har jeg vært kvalm døgnet rundt i 4 uker, og kastet opp minst 3 ganger hver dag. Siden fredag har jeg følt meg helt bra. Har fått igjen matlysten og kan spise det jeg vil og holde maten på plass (de siste ukene har jeg levd på riskaker og rett-i-koppen). Det er selvfølgelig deilig, men jeg hadde ikke vært meg selv om jeg ikke også engstet meg. Kan det at jeg plutselig ikke er kvalm lenger bety at det er noe galt med barnet? Jeg hadde liksom regnet med å måtte leve med dette en god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper og tror alt er bra med babyen din. Selv var jeg kvalm og uvel fra uke 5 til uke 9, da forsvant kvalmen over natta. Selvfølgelig ble jeg også redd, tenkte på missed abortion. Men det var ingen grunn til engstelse, jeg var rett og slett så heldig at kvalmen forsvant før uke 12 som jo liksom er den magiske grensa for både det ene og andre. Så nå er jeg i uke 12 (11+4) og har begynt å glede meg over barnet som skal komme.

Jeg ønsker deg lykke til med graviditeten og håper alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är vanligt att illamåendet försvinner eftervart och oftast som längst till vecka 12. Visst finns det de som mår illa längre men de är inte många. Att illamåendet nu har upphört är helt normalt och ett tecken på att kroppen börjar att stabilisera sig igen och mår bar av graviditeten. Chansen för att något skulle vara galt med fostret räkanar jag som mycket minimal. Glädj dig i stället åt graviditeten och att det "nya livet" som matglad! Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...