Gjest Anna banana@ Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Sånn går sangen.... men hva heter den? Cornelius Wreezvik trodde jeg, men søkte på kazaa og fikk ikke opp noen resultat.... "Det synger någran unger på Karl Johan, dåm låter sterka och fina som bara unger kan..." osv Refrenger går sånn: rai-rai-rai-ra Noen som kan hjelpe? 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Turistens klagan Tekst og melodi: Cornelis Vreeswijk Det sjunger några ungar på Karl Johan. Dom låter starka och fina som bara ungar kan. Själv är jag bakom lås och bom på mitt hotell en kväll bak barrikaden. En vanlig kväll. Över mitt huvud svävar en kolsvart gam. I rummet bredvid mitt sjunger en tokig dam. Och jag är trött och tveksam men deras sång är glad! Om inga ungar funnes så sluta' jag! Min dam, att språket slinter i vissa fall på grund av snö som blöter fast den är kall, stor sak däri. Skidåkning har också charm! Gnid in ditt skinn med nässlor så blir du varm! Men det ska vara nässlor från vikens kant och inga sneda nässlor från ruinens brant! Bevara oss från dem som dessa saluför, oss - och dom glada ungarna här utanför. När inga ungar längre finns är allting slut. Vad är det då för mening om man står ut? Visst har det blivit kaos i tidens lopp men så länge det finns ungar så finns det hopp! (Se f.eks: http://www.1valerenga.no/bibliotek.php?vis=qvadis ) 0 Siter
Gjest Anna banana@ Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Turistens klagan Tekst og melodi: Cornelis Vreeswijk Det sjunger några ungar på Karl Johan. Dom låter starka och fina som bara ungar kan. Själv är jag bakom lås och bom på mitt hotell en kväll bak barrikaden. En vanlig kväll. Över mitt huvud svävar en kolsvart gam. I rummet bredvid mitt sjunger en tokig dam. Och jag är trött och tveksam men deras sång är glad! Om inga ungar funnes så sluta' jag! Min dam, att språket slinter i vissa fall på grund av snö som blöter fast den är kall, stor sak däri. Skidåkning har också charm! Gnid in ditt skinn med nässlor så blir du varm! Men det ska vara nässlor från vikens kant och inga sneda nässlor från ruinens brant! Bevara oss från dem som dessa saluför, oss - och dom glada ungarna här utanför. När inga ungar längre finns är allting slut. Vad är det då för mening om man står ut? Visst har det blivit kaos i tidens lopp men så länge det finns ungar så finns det hopp! (Se f.eks: http://www.1valerenga.no/bibliotek.php?vis=qvadis ) Ååååå..... nå ble jeg glad!!! Tuuuuusen takk, jeg syntes den sangen er så innmari skjønn! Vekker mange minner..... Nok en gang; tusen takk! ) 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Ååååå..... nå ble jeg glad!!! Tuuuuusen takk, jeg syntes den sangen er så innmari skjønn! Vekker mange minner..... Nok en gang; tusen takk! ) :-) Værsågod. 0 Siter
Anki Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 en heter som Quepasta sa Turistens klagan og er kjempenydelig Har du hørt versjonen med Rune Andersen forresten? (han som imiterer) Den er knallbra *s* 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Æsj, den sangen får jeg frysninger av. Den er grusom... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.