Gå til innhold

prøver igjen!


Lind

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 14 år som så mange andre er på full fart inn i puberteten. Har blant annet begynt å kjenne visse kriblinger her og der. Det kjennes både rart og godt, men jeg vet ikke riktig hva og hvordan jeg skal gjøre. Har ikke hatt så mange kjærester på tross av at jeg har et fint utseende (tror jeg da).Har lenge tenkt på å utforske meg selv nærmere men er som sagt

veldig usikker.

Er spesiellt usikker på dette med fuktighet "der nede".

Er det ikke noen eldre jenter som kunne gi meg og andre i samme situasjon noe råd og tips.

Hilsen usikkerheten selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva problemet er... Det er bare til å sette igang å ta på deg selv, du vil selv merke dersom du trenger mer fuktighet. Om du har tenkt å føre fingrene eller andre ting inn i skjeden (regner med at du er jomfru) så er det best å varme opp på forhånd med skikkelig stimulering av klitoris evnt. andre områder slik at skjeden smøres naturlig som en følge av at du blir opphisset. Ellers så kan du jo bruke spytt eller glidekremer fra Kondomeriet som "smørning".

Tror nok at når du først setter igang vil du vite automatisk hva du skal gjøre - er det godt gjør du det riktig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva problemet er... Det er bare til å sette igang å ta på deg selv, du vil selv merke dersom du trenger mer fuktighet. Om du har tenkt å føre fingrene eller andre ting inn i skjeden (regner med at du er jomfru) så er det best å varme opp på forhånd med skikkelig stimulering av klitoris evnt. andre områder slik at skjeden smøres naturlig som en følge av at du blir opphisset. Ellers så kan du jo bruke spytt eller glidekremer fra Kondomeriet som "smørning".

Tror nok at når du først setter igang vil du vite automatisk hva du skal gjøre - er det godt gjør du det riktig!

Lykke til!

Hei Leila,

takk for tips. Fint å få bekreftet at dette er så "normalt" liksom. Til det du skriver om fuktighet er problemet mitt at jeg liksom ikke har vært noe fuktig.

Jeg tror jeg forstår deg slik at om jeg ikke er det når jeg skal begynne kan jeg bare bruke noe spytt og smøre med? Du nevner dette med å putte noe ind. Jeg er nok jomfru heldigvis, så det blir nok et problem. Akuratt dette har jeg ikke tenkt på. Hvordan kan jeg miste jomfruhinna selv om jeg ikke skal ligge med noen?

Du kan gjerne svare meg på mail om du vil. [email protected]

Takk for hjelpen så langt.

Lind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Du kan begynne med å se hvordan du ser ut nedentil. Legg et speil på gulvet, sett deg på huk over, med bena litt fra hverandre og inspiser dine kjønnsorganer, studer kjønnsleppene, finn frem til klitoris, skyv de små leppene litt til side, slik at du får innsikt til din eventuelle jomnfruhinne. Det er som en membran med et hull i, slik at mensblodet skal kunne tømmes ut fra skjeden.

Beføl klitoris, kjenn etter hvordan det føles å stimulere den, finn frem til hvilke måter som er best for deg for å bli opphisset og kjenne at klitoris vokser og du kanskje kjenner en behagelig varmefølelse. Det kan være orgasmen.

Har du ikke jomfruhinne lenger kan du forsøksvis stikke en finger litt opp i skjeden, kjenne etter hvordan det føles, kanskje lukte på fingeren, slik at du blir fortrolig med din kjønnslukt.

Kort sagt, bli venn med ditt underliv, ikke opplev den som noe ubehagelig og ekkelt, snarere tvert i mot, som en kilde til glede og spenning.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest begynne med

Hei Leila,

takk for tips. Fint å få bekreftet at dette er så "normalt" liksom. Til det du skriver om fuktighet er problemet mitt at jeg liksom ikke har vært noe fuktig.

Jeg tror jeg forstår deg slik at om jeg ikke er det når jeg skal begynne kan jeg bare bruke noe spytt og smøre med? Du nevner dette med å putte noe ind. Jeg er nok jomfru heldigvis, så det blir nok et problem. Akuratt dette har jeg ikke tenkt på. Hvordan kan jeg miste jomfruhinna selv om jeg ikke skal ligge med noen?

Du kan gjerne svare meg på mail om du vil. [email protected]

Takk for hjelpen så langt.

Lind

Du kan begynne med å berøre hele kroppen din. Brystene og lårene, magen. Etter det kan du nærme deg underlivet og kjenne deg fram til kliotris (fremst) og massere den til du får en deilig følelse. Ikke putt ting inn i skjeden din da kan du ødelegge jomfruhinnen. Hvis du putter ting inn der som ikke skal være der kan du ødelegge vaginaen din. Vær forsiktig og har respekt for underlivet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med å se hvordan du ser ut nedentil. Legg et speil på gulvet, sett deg på huk over, med bena litt fra hverandre og inspiser dine kjønnsorganer, studer kjønnsleppene, finn frem til klitoris, skyv de små leppene litt til side, slik at du får innsikt til din eventuelle jomnfruhinne. Det er som en membran med et hull i, slik at mensblodet skal kunne tømmes ut fra skjeden.

Beføl klitoris, kjenn etter hvordan det føles å stimulere den, finn frem til hvilke måter som er best for deg for å bli opphisset og kjenne at klitoris vokser og du kanskje kjenner en behagelig varmefølelse. Det kan være orgasmen.

Har du ikke jomfruhinne lenger kan du forsøksvis stikke en finger litt opp i skjeden, kjenne etter hvordan det føles, kanskje lukte på fingeren, slik at du blir fortrolig med din kjønnslukt.

Kort sagt, bli venn med ditt underliv, ikke opplev den som noe ubehagelig og ekkelt, snarere tvert i mot, som en kilde til glede og spenning.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Takk til alle som har våget å besvare dette noe direkte spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...