Gjest Nattsvermer Skrevet 10. desember 2000 Del Skrevet 10. desember 2000 samboeren min har det siste året vert sykmeldt grunnet manisk depressiv sykdom. han har gått hjemme med svingende humør uten noe å finne på. dette, sammen med mye medisinbruk har ført til at vekten har vokst med 35 kilo siden februar! før dette trente han regelmessig og balanserte vekten med dette. nå føler han seg så tung at han ikke orker noe. han hverken går turer eller gjør husarbeid, noe som også vil gå ut over den nyfødte datteren vår etterhvert. dette plager meg så voldsomt at jeg nå blir nødt til å ta dette opp med noen. er det noe han kan gjøre? han fikk resepter på et slankemiddel som skulle skille ut fettet av kroppen. men dette var så dyrt at vi ikke har råd. det kostet nesten tusenlappen i mnd, men det fungerte da han prøvde det ut, men nå har han ikke flere igjen. det jeg lurer på er om han kan få slike medisiner dekket av trygdekontoret siden det delvis er medisinene for sykdommen som har øket vekten. hvilke slankemiddel kan hjelpe? han er nå sluttet på alle medisiner for sykdommen i håp om å kunne gå ned noen kilo, men dette har resultert i enda større svinginger i humøret. det er meningen at han skal studere etter nyttår, men jeg frykter at dette ikke vil skje. jeg orker ikke gå gjennom et år til på denne måten uten at han får mer hjelp enn det han får. han går regelmessig til prykiater, men er nå begynnt å skippe timene. håper på et svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12281-depresjoner-som-f%C3%B8lge-av-h%C3%B8y-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 11. desember 2000 Del Skrevet 11. desember 2000 Dette er et klart allvorlig problem,og det er viktig at han føler opp behandlingen hos psykiateren.Jeg vil anbefale at du kontakter den han går til behandling hos,fordi dette kan synes å ha sammenheng slik at hans manisk depressive lidelse kan være det grunnleggende problemet.Det kan også være aktuelt å koble inn en ernæringsfysiolog hvis ikke primærlegen hans føler at kostholdet er noe de kan diskutere. Du kan i mellomtiden rette spørsmålet til forum psykiatri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12281-depresjoner-som-f%C3%B8lge-av-h%C3%B8y-vekt/#findComment-61346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.