Gå til innhold

Jobb uten jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Naples

Er det i dag helt umulig å få jobb uten å gå på jobbintervju først?

Jeg har lang arbeidserfaring, veldig bra vitnemål + attester og knallgode referanser, men det låser seg helt for meg på jobbintervju! (Har fått 5 avslag på jobber jeg "på papiret" var best kvalifisert for...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122826-jobb-uten-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abraxas

I dag, da arbeidsgiver kan velge og vrake i potensielle arbeidstakere, tror jeg det er uhyre få som får jobb uten å gå på intervju først.

Det _kan_ være en fordel for deg å få et intervju også. Jeg fikk faktisk jobb uten intervju for noen år siden. Det viste seg veldig snart at dette ikke var jobben jeg trodde jeg hadde søkt på, og jeg var heller ikke den arbeidstakeren arbeidsgiver ønsket seg, selv om jeg "på papiret" var meget godt kvalifisert. Det ble så ille at jeg sa opp etter kort tid.

Hadde jeg vært på jobbintervju, hadde jeg funnet ut dette tidligere, og sluppet dette!

Tips:

Ta kontakt med en coach og få et par tre timer med han/henne. Det er mange coach'er rundt om etterhvert. Der kan du trene på jobbintervju-situasjonen i et trygt miljø, få konkrete råd og ting du må trene på og i det hele tatt bli bedre forberedt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...